Brighton Ford

Internet Approved, Blue Oval Certified, Quality Checked

8240 Grand River Ave
Brighton, MI 48116

Map & Directions

Sales: (810) 339-4677

Service: (888) 826-4760

Today 9:00 AM - 7:00 PM (Closed Now)
Show business hours
to
to

Filter Results

listing

Price

- Loading...
Includes Listings Without Available Pricing

Financing

Mileage

- Loading...

Delivery

(clear)

Make/Model/Trim

Loading...
Show all trims ↓ Show fewer trims ↑

Days on Market

- Loading...

Recent Listings

Vehicle History

Vehicle history data provided by Experian AutoCheck. This data, and any reliance on it, is subject to the AutoCheck Terms and Conditions and the CarGurus Terms of Use
Hide vehicles with:

Photos

Fuel Economy

- Loading...
()

Price Drops

Text Search


First
Loading...
https://static.cargurus.com/images/forsale/2019/10/02/03/23/2011_ford_focus-pic-3138561571553045463-152x114.jpeg

2011 Ford Focus SES Used Cars in Brighton, MI 48116

Great Deal
$2,233 BELOW
CarGurus IMV of $3,833

Price: $1,600

Mileage: 155,630

Location: Brighton, MI 48116

Average time on market: 14 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 4-Speed Automatic Color: Sangria Red Metallic Description: Used 2011 Ford Focus SES for sale - $1,600, 155,630 miles with Leather Seats, Sunroof/Moonroof, Aluminum Wheels, Premium Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2019/10/05/05/33/2018_ford_transit_cargo-pic-3572240007916995033-152x114.jpeg

2018 Ford Transit Cargo 250 3dr SWB Low Roof Cargo Van w/Sliding Passenger Side Door Used Cars in Brighton, MI 48116

Great Deal
$2,513 BELOW
CarGurus IMV of $25,463

Price: $22,950

Mileage: 11,536

Location: Brighton, MI 48116

Average time on market: 38 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Overdrive Color: Oxford White Description: Used 2018 Ford Transit Cargo 250 3dr SWB Low Roof Cargo Van w/Sliding Passenger Side Door for sale - $22,950, 11,536 miles with Steel Wheels, Backup Camera, Upgrade Package
https://static1.cargurus.com/gfx/cg/noImageAvailable_150x113.png

2017 Chrysler Pacifica Touring L Plus FWD Used Cars in Brighton, MI 48116

Great Deal
$2,672 BELOW
CarGurus IMV of $24,422

Price: $21,750

Mileage: 60,581

Location: Brighton, MI 48116

Average time on market: 33 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 9-Speed Automatic Color: Tusk White Description: Used 2017 Chrysler Pacifica Touring L Plus FWD for sale - $21,750, 60,581 miles with Leather Seats, Power Package, Navigation System, Adaptive Cruise Control, DVD Entertainment System, Bluetooth, Backup Camera, Aluminum Wheels, Remote Start, Quick Order Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2019/09/10/10/52/2017_ford_f-150-pic-8145497691479757548-152x114.jpeg

2017 Ford F-150 XLT SuperCrew 4WD Used Cars in Brighton, MI 48116

Great Deal
$3,246 BELOW
CarGurus IMV of $31,996

Price: $28,750

Mileage: 26,132

Location: Brighton, MI 48116

Average time on market: 35 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Lightning Blue Description: Used 2017 Ford F-150 XLT SuperCrew 4WD for sale - $28,750, 26,132 miles with Power Package, Navigation System, XLT Package, Bluetooth, Backup Camera, Aluminum Wheels, Trailer Package, Remote Start, Heat Package, Tow Package, Luxury Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2019/10/05/05/33/2018_ford_transit_cargo-pic-7875780564060700730-152x114.jpeg

2018 Ford Transit Cargo 250 3dr SWB Low Roof Cargo Van w/60/40 Passenger Side Doors Used Cars in Brighton, MI 48116

Great Deal
$2,227 BELOW
CarGurus IMV of $25,177

Price: $22,950

Mileage: 14,634

Location: Brighton, MI 48116

Average time on market: 42 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Overdrive Color: Oxford White Description: Used 2018 Ford Transit Cargo 250 3dr SWB Low Roof Cargo Van w/60/40 Passenger Side Doors for sale - $22,950, 14,634 miles with Steel Wheels, Backup Camera, Power Package, Upgrade Package
https://static1.cargurus.com/gfx/cg/noImageAvailable_150x113.png

2004 BMW 3 Series 325xi Sedan AWD Used Cars in Brighton, MI 48116

Good Deal
$1,444 BELOW
CarGurus IMV of $3,344

Price: $1,900

Mileage: 184,122

Location: Brighton, MI 48116

Average time on market: 14 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 5-Speed Automatic Color: Mystic Blue Metallic Description: Used 2004 BMW 3 Series 325xi Sedan AWD for sale - $1,900, 184,122 miles with Alloy Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2019/09/25/15/40/2014_ford_escape-pic-1813530336016669500-152x114.jpeg

2014 Ford Escape Titanium FWD Used Cars in Brighton, MI 48116

Good Deal
$1,500 BELOW
CarGurus IMV of $12,750

Price: $11,250

Mileage: 83,949

Location: Brighton, MI 48116

Average time on market: 26 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Tuxedo Black Description: Used 2014 Ford Escape Titanium FWD for sale - $11,250, 83,949 miles with Bluetooth, Leather Seats, Backup Camera, Aluminum Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2019/09/12/11/20/2017_ford_escape-pic-5889124831997129195-152x114.jpeg

2017 Ford Escape Titanium AWD Used Cars in Brighton, MI 48116

Good Deal
$1,788 BELOW
CarGurus IMV of $20,488

Price: $18,700

Mileage: 41,805

Location: Brighton, MI 48116

Average time on market: 32 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: White Gold Metallic Description: Used 2017 Ford Escape Titanium AWD for sale - $18,700, 41,805 miles with Leather Seats, Bluetooth, Backup Camera, Aluminum Wheels, Remote Start, Heat Package, Premium Sound Package, Sound Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2019/10/06/16/14/2016_chevrolet_silverado_1500-pic-9004786423246891024-152x114.jpeg

2016 Chevrolet Silverado 1500 LT Double Cab 4WD Used Cars in Brighton, MI 48116

Good Deal
$1,608 BELOW
CarGurus IMV of $24,858

Price: $23,250

Mileage: 70,269

Location: Brighton, MI 48116

Average time on market: 33 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Overdrive Color: Tungsten Metallic Description: Used 2016 Chevrolet Silverado 1500 LT Double Cab 4WD for sale - $23,250, 70,269 miles with Power Package, LT Package, Bluetooth, Backup Camera, Aluminum Wheels, Trailer Package, Remote Start, Tow Package, Convenience Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2019/10/09/16/00/2018_ford_edge-pic-6759041271618895283-152x114.jpeg

2018 Ford Edge Sport AWD Used Cars in Brighton, MI 48116

Good Deal
$1,694 BELOW
CarGurus IMV of $32,644

Price: $30,950

Mileage: 11,679

Location: Brighton, MI 48116

Average time on market: 52 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Black Description: Used 2018 Ford Edge Sport AWD for sale - $30,950, 11,679 miles with Sport Package, Leather Seats, Sunroof/Moonroof, Power Package, Navigation System, Adaptive Cruise Control, Technology Package, Aluminum Wheels, Heat Package, Premium Sound Package, Climate Package, Bluetooth, Backup Camera, Remote Start, Sound Package
https://static1.cargurus.com/gfx/cg/noImageAvailable_150x113.png

2015 Ram ProMaster City Used Cars in Brighton, MI 48116

Good Deal
$1,631 BELOW
CarGurus IMV of $15,381

Price: $13,750

Mileage: 34,020

Location: Brighton, MI 48116

Average time on market: 34 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 9-Speed Automatic Color: Bright White Description: Used 2015 Ram ProMaster City for sale - $13,750, 34,020 miles with Bluetooth, Backup Camera
https://static.cargurus.com/images/forsale/2019/09/12/11/20/2013_ford_f-150-pic-6746681175228321622-152x114.jpeg

2013 Ford F-150 XLT SuperCrew 4WD Used Cars in Brighton, MI 48116

Good Deal
$1,597 BELOW
CarGurus IMV of $18,847

Price: $17,250

Mileage: 100,720

Location: Brighton, MI 48116

Average time on market: 25 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Tuxedo Black Metallic Description: Used 2013 Ford F-150 XLT SuperCrew 4WD for sale - $17,250, 100,720 miles with Power Package, XLT Package, LT Package, Bluetooth, Backup Camera, Aluminum Wheels, Trailer Package, Tow Package, Convenience Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2019/10/10/16/02/2015_ford_escape-pic-2724706572357845608-152x114.jpeg

2015 Ford Escape Titanium AWD Used Cars in Brighton, MI 48116

Good Deal
$1,139 BELOW
CarGurus IMV of $15,389

Price: $14,250

Mileage: 75,176

Location: Brighton, MI 48116

Average time on market: 40 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Ingot Silver Description: Used 2015 Ford Escape Titanium AWD for sale - $14,250, 75,176 miles with Leather Seats, Power Package, Navigation System, Technology Package, Bluetooth, Backup Camera, Aluminum Wheels, Remote Start, Heat Package, Sound Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2019/10/05/15/48/2015_ford_escape-pic-2387638225389358817-152x114.jpeg

2015 Ford Escape SE FWD Used Cars in Brighton, MI 48116

Good Deal
$1,032 BELOW
CarGurus IMV of $11,982

Price: $10,950

Mileage: 80,859

Location: Brighton, MI 48116

Average time on market: 29 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Magnetic Description: Used 2015 Ford Escape SE FWD for sale - $10,950, 80,859 miles with Bluetooth, Backup Camera, Aluminum Wheels, SE Package, Convenience Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2019/10/06/16/14/2013_gmc_sierra_1500-pic-6546069431861506597-152x114.jpeg

2013 GMC Sierra 1500 SLT Crew Cab 4WD Used Cars in Brighton, MI 48116

Good Deal
$1,651 BELOW
CarGurus IMV of $18,401

Price: $16,750

Mileage: 132,996

Location: Brighton, MI 48116

Average time on market: 28 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: White Diamond Tricoat Description: Used 2013 GMC Sierra 1500 SLT Crew Cab 4WD for sale - $16,750, 132,996 miles with Leather Seats, Sunroof/Moonroof, Power Package, Navigation System, Suspension Package, Preferred Package, Aluminum Wheels, Trailer Package, Heat Package, Premium Package, Tow Package, Premium Sound Package, LT Package, Bluetooth, Backup Camera, Bose High End Sound Package, SLT Package, Remote Start, Sound Package, Convenience Package
Please wait ...
Please wait ...

Filter your search criteria!

A large number of listings matched your criteria. You are seeing the top 2,000 listings.

All reviewers have been verified to have contacted this dealer – Learn More
Sep 25, 2019
no sale made, the sales person could not find the car, they called it a ghost car, could find no record of it but did show up on CarGurus for a quick time, rating is based on sales person calling/emailing back regarding this car
Sep 19, 2019
I had a great experience, the only down side at all is that I was not able to get the amount I had hoped for, but I knew I would not.
Response from current dealership:
Thanks for the great review Laura, we appreciate your business!
Sep 19, 2019
KevinQ62
They contacted me right away
Response from current dealership:
Thanks for the great review Kevin, we sure appreciate your business!
Sep 9, 2019
They responded back quickly. When we went in to look at the vehicle the staff was very polite and helpful. Troy Hill was our salesman and very helpful.
Response from current dealership:
Thanks for the great review Jennifer! Glad to hear that Troy was able to give you a great experience.
Aug 29, 2019
GuruHJ8MH
contact was friendly and helpful.
Response from current dealership:
Thank you for the great review! Have a great weekend!
Aug 27, 2019
Responded immediately . but sold car i wamted
Response from current dealership:
Thanks for the great review Anita!
Aug 23, 2019
They were very professional and good.
Response from current dealership:
Glad to hear that we gave you the service that you deserve Catherine! Please let us know if we can help you out with anything.
Aug 20, 2019
I drove over an hour to test drive this vehicle on 8/15/19 and it was sold. It would have been nice ifI was contacted. When I got there, they said the girl stepped out for lunch, granted I didn’t have an appointment. The other salesman Scott was rude. I test drove another vehicle. The vehicle was dirty, had golf equipment in it, and vaping Jules in it. Adam was driving the car around for his personal use. I went home disappointed. I decided to come back 8/19/19 to test drive again as I was considering another vehicle elsewhere. The Expedition had even more personal belongings it in including Adams birth certificate. My daughter was disgusted by the football pants in the back seat. I returned the vehicle and walked away. No sale. Horrible experience with Brighton Ford. Never will I buy from them.
Response from current dealership:
Thank you for reviewing our dealership T.  We would love the chance to prove to you that we are much more professional than what you experienced while here. What is the best phone number to reach you at so we can connect you with Management?  If you do not want to post your number here, please send an email to janton@brightonford.com.  Hope you have a great night!  
Aug 17, 2019
Fred was great. Will be sending hi more business
Response from current dealership:
Thanks for the great review Mike, we sure appreciate it! Have a great day!
Aug 10, 2019
John Franks
The sales rep I had did a awesome job
Response from current dealership:
Thanks for the 5 star review John, we appreciate it! Have a great day!
Aug 9, 2019
they were selling this car "as is". Now I'm not the smartest buyer but I guess I just didn't fully understand what "as is" is. In case you are considering buying from Brighton Ford keep in mind that "as is" means that your buying any problem that the car currently has. In my case the car has 2 idiot lights lighted, The trunk latch didn't work, the car leaked massive amounts of fluid, and last but probably not least they didn't take the time to c;lean the car and believe me the people who owned it were slobs. In my opinion Brighton Ford was paid $2300 for nothing. And of course all of this is my fault because I wanted the car and didn't totally understand what "as is" is. The sales person was very nice
1 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Hello Phil, thank you for taking the time to review our dealership.  Sorry to hear that you didn't understand what AS-IS means. We do have every customer that purchases an AS-IS vehicle sign off on a document that explains exactly what AS-IS means.  If you had any questions when you signed this document it would've been a great time to ask for an explanation if you didn't understand it. If you have any further questions, please give our Sales Manager a call at 810-227-1171.
Aug 2, 2019
They did a good job.
Response from current dealership:
Thanks for the review Chris, we appreciate it! If there is anything we could have done better please let us know by sending an email to janton@brightonford.com.  Have a great day!
Jul 31, 2019
Very prompt response
Response from current dealership:
We sure appreciate the 5 star review Jeffrey! Thank you for your business!
Jul 31, 2019
Good
Response from current dealership:
Thanks for the 5 star review.  Have a great day!
Jul 29, 2019
Good The individual i was purchasing Flex for was not able to drive out to see vehicle The day she could Flex was sold They did drop the price, unfortunately I couldn’t take advantage of it
Response from current dealership:
Thank you for the review Leonard! Hopefully we are able to get you the vehicle you need.
Jul 26, 2019
GuruBQZ3P
This dealership has the best follow up of any I requested info from. They have a big selection of used cars that I am interested in too. If I go through a dealership it would be Brighton Ford
Response from current dealership:
Thanks for the great review! Please let us know if there's anything we can help you with.
Jul 25, 2019
Shrita Reynolds
Replied to my message within in hour.
Response from current dealership:
Glad we were able to give you the service you deserve Shrita. Thank you for the 5-star review and have a great day!
Jun 11, 2019
Excellent service !
Response from current dealership:
Thank you for the 5 star review Paul, we truly appreciate it!
May 30, 2019
GuruCF7JW
very helpful, honest dealer. two cars i inspected had reports that they were initially bought by 2 owners at Brighton Ford, were traded back twice to the same dealer, showing customer loyalty.
Response from current dealership:
Thanks for the 5 star review, we truly appreciate it! Have a great day!
May 24, 2019
GuruLMPNY
This young man is outstanding very kind and helpful when I get another vehicle we will make sure we contact them first thanks again we love our new vehicle
Response from current dealership:
Thank you for the 5 star review, we appreciate it! Glad we were able to meet your needs, please let us know if you need anything.  
May 22, 2019
GuruLXCW1
The dealership contacted right away and stayed in contact till everything was done. The van was as described. The only complaint was the low balled the trade in. The only reason why we bought the van was it was a good deal. If it wasn't I would have gotten more for my trade elsewhere. They was very communicative and courteous. They was very helpful with my elderly parent. The van was a great van happy we got it.
Response from current dealership:
Thanks for the great review, we sure appreciate it! Hope you have a great day!
May 19, 2019
GuruLQZ9Y
They got back to me right away and I bought the car.
Response from current dealership:
Glad we were able to help you get the vehicle you wanted, thanks for the review and have an awesome day!
May 18, 2019
psycodad
Friendly fast call to see what they could help with
Response from current dealership:
Thanks for the great review, we appreciate it!  Have a great day!
Apr 24, 2019
Troy was fabulous! He made the process easy and quick. Great guy:) My three boys and I love our new ride.
1 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Thank you for the 5 star review Melissa! Glad to hear Troy was able to give you exceptional service.
Apr 17, 2019
GuruXYKF6
There really friendly and helpful these people take the time out give you what you need
Response from current dealership:
Thank you for taking the time to review our dealership. We strive to give every customer a 5 star experience, so please let us know what we could have done to earn 5 stars by sending an email to: janton@brightonford.com  Have a great day!
Apr 17, 2019
Karla Rubio Hernandez
Good dealer, but I wasn't told that the car was sold until 2 days later
Response from current dealership:
Hello Karla, thank you for taking the time to review our dealership. Not sure what we missed here, but we can follow-up to make sure you are 100% satisfied.  Please send an email with your contact information and some details about your experience at our dealership to janton@brightonford.com Thanks and have a great day!   
Mar 28, 2019
I went in , talked to troy hill, very knowledgeable, he got the ball rolling, I have already recommended 2 of my friends
Response from current dealership:
Hi Jim, thanks for taking the time to review our dealership! Troy is a great customer advocate, so we love hearing about experiences like yours!  Have a great day!
Mar 25, 2019
Bait car, was “sold” already but they are willing to help with other used cars. Still listed the last time I looked.
1 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Hi Jac, Sorry that the vehicle you were interested in sold before you arrived at our dealership but we definitely don't have any bait cars online.  Unfortunately all of our inventory feeds are updated through a third party company and take 24-36 hours to update.  Hopefully we can help you out with a vehicle down the road.  Have a great day!  
Mar 24, 2019
Pleasent and up front with answers.
Response from current dealership:
Thanks you for taking the time to review our dealership Mike! If there's anything we could have done to make your experience 5 stars, please send an email to janton@brightonford.com and let us know...as we would like to give every customer the 5 star experience that they deserve. Thanks again and have a great day!  
Mar 24, 2019
Great experience! Troy Hill was very helpful and professional. Would highly recommend!
Response from current dealership:
Thanks for the great review Richard, we sure appreciate your business!  Have a great day!
Feb 26, 2019
Robertrichmond123
Salesman was great until the papers were signed. Promised me a second key. That turned into a week long process of trying to chase down the key guy who drives from dealer to dealer. Also bought a certified used ford. Antifreeze was low, oil filter was old, and had check engine light come on one week into ownership. Would give salesman a 2 star grade and mechanics a zero if I could. Would not let these ford mechanics fix my kids bike. Not too happy. Still no second key. I would recommend a different dealer for service for sure
3 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Hi Robert, we have tried reaching out to you to remedy the issue at hand.  Your salesman even offered to pay for the key to be cut at a dealership close to you for your convenience.  Please give your salesman a call if you would like to discuss this farther.  Thanks and have a great day!
Feb 6, 2019
GuruB8ZCF
Very responsive and accommodating during the used car purchase process.
1 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Glad we were able to get you a great deal!  Thanks for the review and don't hesitate to let us know if we can do anything for you now, or in the future.
Nov 4, 2018
Russ Jenkins was the most knowledgeable salesperson of the F150 from the many we spoke to. No pressure from anyone to ‘buy mow’.
1 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Thank you for the great review Tim!  So glad that Russ was able to help you get the truck you wanted!
Nov 3, 2018
Quick and thorough responses. Very helpful.
1 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Thanks for the 5 star review Justin! Have a great day!
Oct 24, 2018
I was told I was going to be meeting with a manager to go over my best option(s) and I ended up with a salesperson who only wanted to push the vehicle on me versus help with what was best. I wouldn’t recommend this dealer for any reason. This was my third time trying to get a vehicle from them.
Response from current dealership:
Hi Cody, sorry to hear that you felt this way about your visit to our dealership.  Please send us an email with what Salesman you talked to and who told you that you would be meeting with a Manager to janton@brightonford.com.  We would love the chance to earn your respect and business back.  Thanks and have a great day!
Sep 21, 2018
Great experience. No hassle. Very friendly and helpful.
Response from current dealership:
Glad we were able to give you the service that you deserve Ryan!  Have a great weekend!
Aug 23, 2018
I was able to get the car of the dreams at the price I wanted. Troy was extremely helpful and kind, thank you!
Response from current dealership:
Glad to hear that you were able to get the car of your dreams Lauren!  Troy is such an important part of the Brighton Ford family, so thank you for the kind words!
Aug 9, 2018
Good people with great help and would shop here again for sure
Response from current dealership:
Thanks for the 5 star review and kind words about Brighton Ford William!  Have a great day!
Jul 22, 2018
The contact person and I have been playing phone and email tag. They are trying and so am I just keep missing the connection.
Response from current dealership:
Hi Ken, sorry to hear that we haven't been able to connect with you.  Please send an email with your last name and the best time and phone number to reach you at to janton@brightonford.com and we'll be sure to get to catch you.  Thanks and have a great day!
Jul 20, 2018
Very kind and helpful
Response from current dealership:
Thank you for the 5 star review Linda, we appreciate it!  Hope you have a great day!
Jun 24, 2018
Troy Hill contacted me and was very helpful, I am looking forward to our next conversation.
Response from current dealership:
Thank toy for the review Paula! We agree, Troy is great!  Have an awesome day!
Jun 9, 2018
Very quick response. Very helpful and prompt with all questions. Went different direction but would not hesitate to contact again when in the market.
Response from current dealership:
Glad we were able to give you the service you deserve Greg!  Thanks for the review and make sure to let us know when we can help you with your next vehicle.  
May 7, 2018
Great follow up by Ashley
Response from current dealership:
Thank you for the awesome review Bob, we sure appreciate your business!  Please let us know if there's anything we can do for you!
May 4, 2018
Petty43
While very happy with the Challenger...the dealership not so much! They took the plates from my trade in and put them on my new car and told me I was leagle to drive! Just to find out i very much was not and was driving on fatisious tags which could have resulted in fines impound and worse if I had a accident!!! Not happy at all!!
0 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Not sure what you are referring to, but please give us a call at 810-227-1171 and we can set everything straight.  Have a great day!
Apr 26, 2018
Did all negotiations via email and a few phone calls. Delivery took less than an hour including driving the vehicle. Garret Pooler is an amazing young sales person. Highly recommend this dealership; I wish Ann Arbor dealerships performed like this.
Response from current dealership:
Thanks for the great review Terri, have an awesome weekend!
Mar 11, 2018
Guru56BDD
Respond right away
Response from current dealership:
Thanks much for the 5 star review!  We are glad to have you as our customer!
Mar 5, 2018
Towncardriver
5
Replied the same day, but the car was already sold.
Response from current dealership:
Thank you for the 5 star review, we appreciate it!  Sorry that we didn't have the car you were after, but please let us know what you are looking for next time and we'll get it for you.  Have a great day!
Jan 16, 2018
GuruZRSKZ
They were very kind and have been keeping me up to date on the progress of their current progress with the vehicle going through service and repair.
1 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Thanks for the great review, we appreciate your business!
Jan 5, 2018
Was very helpful in providing me with the information I needed. Took time to send extra pictures of the vehicle.
Response from current dealership:
Thanks for the review Melvin! We would like to make sure you have a 5 star experience every time you visit our dealership, so please don't hesitate to send an email to janton@brightonford.com and let us know how we can improve.
Nov 26, 2017
Great response. Heather Wilkinson was great.
Response from current dealership:
Thank you for the 5 star review Matt!  Glad to hear Heather was able to help you out.  Please let us know if you need anything now, or in the future.
Nov 7, 2017
Motoman1972
I inquired about a vehicle via email. The sales staff responded back to me in a timely manner and answered all my questions.
Response from current dealership:
Thanks for sharing your experience with us Motoman1972, so glad we could be of help in your search for a new vehicle!  
Read 15 old reviews
Nov 18, 2016
shane mas
5
I have searched all over and I used CarGurus primarily for my search. This dealer was nearly 700miles from my home. The communication was fantastic, quick, friendly, honest, and they didn't sell the car out from under me like a few other dealers already had. I understand business is business but, buying a car from such a distance made it more challenging. Not with Brighton Ford. Troy Hill was absolutely fantastic and they even brought the car to their shop for undercarriage pics and pretty much whatever I requested.
8 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Hello Bweegn,
Thank you for reviewing Brighton Ford, we truly appreciate your feedback.  We are so glad that you chose Brighton Ford and are lucky to have you as a customer.  Troy is great, he helps out numerous customers everyday.  Please let us know if there is anything we can do for you!  
Jul 28, 2016
Quick response, Lori never answered phone.
1 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Hello Les, thank you for reviewing Brighton Ford, we are glad to have you as our customer.  I'm not quite sure who Lori is, please send me an email to janton@brightonford.com so that we can find a solution that satisfies you.  Thanks again and have a great day!
Feb 1, 2016
Been a great experience talking to their internet/used cars guy.
Response from current dealership:
Thank you for taking your time to review Brighton Ford Melissa.  We're glad you had a good experience with Troy, he's a great asset to the Brighton Ford family!  Please let us know if there is anything we can do for you now or in the future.  Here are some coupons for your next visit to our service department: http://www.brightonford.com/parts-service-coupons/index.htm
Jan 18, 2016
Salesperson was honest, compared this vehicle to other ones like this that I was looking at from other places. Was a wonderful experience!
Response from current dealership:
Hello James, thank you for taking time to review Brighton Ford.  We are honored to have you as our customer and please let us know if there is anything we can do for you.  have a great day!
Oct 29, 2015
Great
Response from current dealership:
Thank you for the good review! We appreciate you sharing your thoughts. If there is ever anything we can assist you with let us know. We look forward to assisting you!
Oct 29, 2015
Was very responsive and informative
Response from current dealership:
Thank you for the comment! We here at Brighton Ford try our best to help our customers and give them the best information we can. Thank you for being part of the Brighton Ford Family!
Sep 21, 2015
Returned my call right away.
Aug 7, 2015
I like them they are user friendly but the vehicle didn't meet my needs
Jun 30, 2015
Very Professional, with quick responses to email, answered all my questions and matched the terms I requested. Talk with Troy Hill, Internet Sales Manager, he knows how to work with buyers who are looking for the right vehicle for them.
Jun 22, 2014
Purchased car from Brighton Ford. Was as advertised. Friendly staff. Some frustrating issues on the back end of the purchase with the title paperwork. Overall, a great purchase.
Jun 9, 2014
So far, everything is good. Thanks
Apr 14, 2014
they called me back quickly
Jan 5, 2013
Great dealer
Dec 7, 2012
I think you were accurate with the information
May 18, 2012
Great salesman.......Chris is the best! I'd definitely shop there again! I did buy the XUV.

Other Nearby Dealers

Bob Maxey Ford Incorporated - 203 listings
1833 E Jefferson Ave Detroit, MI 48207
4 reviews
Seymour Ford Lincoln - 240 listings
2600 Seymour Rd Jackson, MI 49201
7 reviews
Grand Ledge Ford Lincoln - 311 listings
6080 E. Saginaw Hwy Grand Ledge, MI 48837
17 reviews
Village Ford - 192 listings
23535 Michigan Ave Dearborn, MI 48124
5 reviews
Mel Ervin Ford - 39 listings
15455 Oakley Rd Chesaning, MI 48616
5 reviews
Dorian Ford - 1,356 listings
35900 S Gratiot Ave Clinton Township, MI 48035
19 reviews
Bob Maxey Ford of Howell - 575 listings
2798 E Grand River Ave Howell, MI 48843
15 reviews
Bell Ford - 207 listings
4510 US-223 Adrian, MI 49221
22 reviews
Signature Ford of Perry - 105 listings
3942 W Lansing Rd. Perry, MI 48872
3 reviews
Crest Ford - 45 listings
22675 Gibraltar Road Flat Rock, MI 48134
9 reviews
Randy Wise Ford - 288 listings
968 S Ortonville Rd Ortonville, MI 48462
29 reviews
Signature Ford Lincoln - 220 listings
1960 E Main St Owosso, MI 48867
5 reviews
Avis Ford Inc - 111 listings
29200 Telegraph Rd. Southfield, MI 48034
12 reviews
Hines Park Ford - 485 listings
56558 Pontiac Trail New Hudson, MI 48165
26 reviews
Pauli Ford - 141 listings
2380 S Us Highway 27 Saint Johns, MI 48879
22 reviews

Popular Used Cars

Used Ford F-150
3,588 Great Deals out of 234,435 listings starting at $1,501
Used Ford F-250 Super Duty
712 Great Deals out of 44,475 listings starting at $1,250
Used Chevrolet Silverado 1500
2,994 Great Deals out of 180,608 listings starting at $200
Used Chevrolet Silverado 2500HD
557 Great Deals out of 36,129 listings starting at $2,000
Used Ram 1500
2,009 Great Deals out of 154,668 listings starting at $3,595
Used Ram 2500
377 Great Deals out of 40,291 listings starting at $7,400
Used Toyota RAV4
1,205 Great Deals out of 70,614 listings starting at $1,695
Used Nissan Rogue
1,297 Great Deals out of 77,626 listings starting at $1,900
Used Toyota Camry
1,100 Great Deals out of 72,333 listings starting at $1,295
Used Honda CR-V
1,253 Great Deals out of 94,964 listings starting at $1,950
Used Honda Civic
718 Great Deals out of 57,322 listings starting at $850
Used Toyota Corolla
972 Great Deals out of 63,861 listings starting at $1,500
Used Honda Accord
948 Great Deals out of 69,366 listings starting at $1,000
Used Ford Escape
1,772 Great Deals out of 80,222 listings starting at $999
Used Chevrolet Equinox
1,545 Great Deals out of 97,035 listings starting at $1,500