The Motor Collection

734 Garden Rd
Columbus, OH 43214

Sales: (614) 902-4442

By Appointment Only
Show business hours
to
to

Filter Results

listing

Price

- Loading...

Mileage

- Loading...

Nationwide Shipping

(clear)

Make/Model/Trim

Loading...
Show all trims ↓ Show fewer trims ↑

Days on Market

- Loading...

Recent Listings

Vehicle History

Vehicle history data provided by Experian AutoCheck. This data, and any reliance on it, is subject to the AutoCheck Terms and Conditions and the CarGurus Terms of Use
Hide vehicles with:

Photos

MPG

- Loading...
()

Price Drops

Text Search


CarGurus Quick Poll

First Previous
Loading...
Next
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/05/22/17/44/2012_chrysler_town___country-pic-719252353093697832-152x114.jpeg

2012 Chrysler Town & Country Limited Used Cars in Columbus, OH 43214

Good Deal
$1,985 BELOW
CarGurus IMV of $15,965

Price: $13,980

Mileage: 68,095

Location: Columbus, OH 43214

Average time on market: 24 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Black Description: Used 2012 Chrysler Town & Country Limited for sale - $13,980, 68,095 miles with Leather Seats, Sunroof/Moonroof, Navigation System, DVD Entertainment System, Bluetooth, Backup Camera, Remote Start
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/05/14/20/12/2007_hummer_h3-pic-65040416891106446-152x114.jpeg

2007 Hummer H3 4 Dr Luxury Used Cars in Columbus, OH 43214

Good Deal
$1,649 BELOW
CarGurus IMV of $14,349

Price: $12,700

Mileage: 83,399

Location: Columbus, OH 43214

Average time on market: 39 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 4-Speed Automatic Color: Blue Description: Used 2007 Hummer H3 4 Dr Luxury for sale - $12,700, 83,399 miles with Leather Seats, Suspension Package, Alloy Wheels, Appearance Package, Skid Plate Package, Premium Package, Tow Package, Luxury Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/05/14/17/41/2010_mercedes-benz_c-class-pic-3547330364112815520-152x114.jpeg

2010 Mercedes-Benz C-Class C 300 Sport 4MATIC Used Cars in Columbus, OH 43214

Good Deal
$840 BELOW
CarGurus IMV of $11,640

Price: $10,800

Mileage: 95,632

Location: Columbus, OH 43214

Average time on market: 46 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 7-Speed Automatic Color: Palladium Silver Metallic Description: Used 2010 Mercedes-Benz C-Class C 300 Sport 4MATIC for sale - $10,800, 95,632 miles with Sport Package, Leather Seats, Sunroof/Moonroof, Power Package, Navigation System, Alloy Wheels, Premium 1 Package, Heat Package, Premium Package, LE Package, AMG Sport Package, Bluetooth, Multimedia Package, M Sport Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/05/14/17/41/2007_chevrolet_tahoe-pic-5955746479651882071-152x114.jpeg

2007 Chevrolet Tahoe LT 4WD Used Cars in Columbus, OH 43214

Good Deal
$1,096 BELOW
CarGurus IMV of $13,596

Price: $12,500

Mileage: 139,994

Location: Columbus, OH 43214

Average time on market: 25 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 4-Speed Automatic Color: Silver Description: Used 2007 Chevrolet Tahoe LT 4WD for sale - $12,500, 139,994 miles with Leather Seats, Sunroof/Moonroof, Power Package, Navigation System, DVD Entertainment System, Suspension Package, Aluminum Wheels, Premium Package, Premium Smooth Ride Suspension Package, Tow Package, Remote Vehicle Starter Prep Package, LT Package, Skid Plate Package, Bluetooth, Backup Camera, Remote Start, Off Road Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/05/14/17/41/2012_lexus_es_350-pic-7083800657036500507-152x114.jpeg

2012 Lexus ES 350 FWD Used Cars in Columbus, OH 43214

Fair Deal
$976 BELOW
CarGurus IMV of $19,676

Price: $18,700

Mileage: 13,456

Location: Columbus, OH 43214

Average time on market: 31 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Tungsten Pearl Description: Used 2012 Lexus ES 350 FWD for sale - $18,700, 13,456 miles with LE Package, Leather Seats, Sunroof/Moonroof, Preferred Accessory Package, Audio Package, Bluetooth, Aluminum Wheels, Premium Package, Luxury Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/05/18/05/40/2006_mercedes-benz_cls-class-pic-8328553269158984754-152x114.jpeg

2006 Mercedes-Benz CLS-Class CLS 55 AMG Used Cars in Columbus, OH 43214

Fair Deal
$966 BELOW
CarGurus IMV of $20,366

Price: $19,400

Mileage: 61,628

Location: Columbus, OH 43214

Certified Pre-Owned: No Transmission: 5-Speed Automatic Color: Black Description: Used 2006 Mercedes-Benz CLS-Class CLS 55 AMG for sale - $19,400, 61,628 miles with Performance Package, Leather Seats, Sunroof/Moonroof, Navigation System, Bluetooth, Aluminum Wheels, Premium Package, Comfort Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/06/22/06/01/2004_jeep_wrangler-pic-6292923239931371616-152x114.jpeg

2004 Jeep Wrangler Unlimited Used Cars in Columbus, OH 43214

Fair Deal
$785 BELOW
CarGurus IMV of $14,765

Price: $13,980

Mileage: 96,229

Location: Columbus, OH 43214

Average time on market: 17 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 4-Speed Automatic Color: Tan Description: Used 2004 Jeep Wrangler Unlimited for sale - $13,980, 96,229 miles with Alloy Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/05/16/05/34/2007_gmc_yukon_xl-pic-3778538173205812596-152x114.jpeg

2007 GMC Yukon XL Denali 4WD Used Cars in Columbus, OH 43214

Fair Deal
$456 BELOW
CarGurus IMV of $12,436

Price: $11,980

Mileage: 169,998

Location: Columbus, OH 43214

Average time on market: 30 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Black Description: Used 2007 GMC Yukon XL Denali 4WD for sale - $11,980, 169,998 miles with Leather Seats, Sunroof/Moonroof, Power Package, Navigation System, DVD Entertainment System, Suspension Package, Premium Wheels, Premium Package, Tow Package, Acoustical Package, Autoride Suspension Package, Backup Camera, Remote Start
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/05/14/17/41/2012_mercedes-benz_cls-class-pic-6442786862924387079-152x114.jpeg

2012 Mercedes-Benz CLS-Class CLS 550 4MATIC Used Cars in Columbus, OH 43214

Fair Deal
$160 BELOW
CarGurus IMV of $26,640

Price: $26,480

Mileage: 74,807

Location: Columbus, OH 43214

Average time on market: 35 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 7-Speed Automatic Color: Black Description: Used 2012 Mercedes-Benz CLS-Class CLS 550 4MATIC for sale - $26,480, 74,807 miles with Sport Package, Leather Seats, Sunroof/Moonroof, Navigation System, AMG Sport Package, Alloy Wheels, Premium 1 Package, Bluetooth, Backup Camera, Premium Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/05/18/05/40/1998_chevrolet_corvette-pic-1354764265504975165-152x114.jpeg

1998 Chevrolet Corvette Convertible RWD Used Cars in Columbus, OH 43214

Fair Deal
$17 ABOVE
CarGurus IMV of $15,463

Price: $15,480

Mileage: 63,767

Location: Columbus, OH 43214

Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Manual Color: Silver Description: Used 1998 Chevrolet Corvette Convertible RWD for sale - $15,480, 63,767 miles with Leather Seats
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/05/31/18/23/2006_cadillac_dts-pic-1779067724650564014-152x114.jpeg

2006 Cadillac DTS Luxury II FWD Used Cars in Columbus, OH 43214

Fair Deal
$54 ABOVE
CarGurus IMV of $6,941

Price: $6,995

Mileage: 97,818

Location: Columbus, OH 43214

Certified Pre-Owned: No Transmission: 4-Speed Automatic Color: Ice Blue Description: Used 2006 Cadillac DTS Luxury II FWD for sale - $6,995, 97,818 miles with Leather Seats, Premium Wheels, Sunroof/Moonroof, Remote Start, Premium Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/05/14/17/41/2005_gmc_sierra_3500-pic-3298865961435438922-152x114.jpeg

2005 GMC Sierra 3500 4 Dr SLT 4WD Crew Cab LB DRW Used Cars in Columbus, OH 43214

Fair Deal
$183 ABOVE
CarGurus IMV of $27,797

Price: $27,980

Mileage: 84,617

Location: Columbus, OH 43214

Certified Pre-Owned: No Transmission: 5-Speed Automatic Color: White Description: Used 2005 GMC Sierra 3500 4 Dr SLT 4WD Crew Cab LB DRW for sale - $27,980, 84,617 miles with Steel Wheels, Leather Seats, Power Package, Suspension Package, Tow Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/06/21/06/01/2011_mercedes-benz_gl-class-pic-5997174943892998646-152x114.jpeg

2011 Mercedes-Benz GL-Class GL 350 BlueTEC Used Cars in Columbus, OH 43214

Fair Deal
$509 ABOVE
CarGurus IMV of $23,471

Price: $23,980

Mileage: 64,068

Location: Columbus, OH 43214

Average time on market: 30 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 7-Speed Automatic Color: Diamond White Metallic Description: Used 2011 Mercedes-Benz GL-Class GL 350 BlueTEC for sale - $23,980, 64,068 miles with Leather Seats, Sunroof/Moonroof, Power Package, Navigation System, DVD Entertainment System, Premium 1 Package, Premium 2 Package, Premium Wheels, Premium Package, Tow Package, Bluetooth, Backup Camera, Memory Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/05/14/17/41/2005_ford_escape-pic-4040425849412990368-152x114.jpeg

2005 Ford Escape XLS 4WD Used Cars in Columbus, OH 43214

Price: $6,995

Mileage: 55,633

Location: Columbus, OH 43214

Average time on market: 6 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 4-Speed Automatic Color: Gray Description: Used 2005 Ford Escape XLS 4WD for sale - $6,995, 55,633 miles with Alloy Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/06/21/06/01/2006_mini_cooper-pic-5818486649954188506-152x114.jpeg

2006 MINI Cooper Hatchback Used Cars in Columbus, OH 43214

High Price
$857 ABOVE
CarGurus IMV of $6,138

Price: $6,995

Mileage: 78,364

Location: Columbus, OH 43214

Average time on market: 16 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Continuously Variable Transmission Color: Solar Red Metallic Description: Used 2006 MINI Cooper Hatchback for sale - $6,995, 78,364 miles with Leather Seats, Sunroof/Moonroof, Navigation System, Alloy Wheels
Please wait ...
All Listings
Please wait ...
Sponsored Listing
First Previous
Page # of #
Next

Filter your search criteria!

A large number of listings matched your criteria. You are seeing the top 2,000 listings.

All reviewers have been verified to have contacted this dealer – Learn More
May 5, 2018
Quick response
Mar 22, 2018
Poor, poor poor, communication. They had a vehicle listed on multiple sites without pictures & I emailed asking for some. I received an email back days later with a link to one of the same sites with no pictures. I emailed back numerous times without getting a response & the car ended up being sold. I could never recommended a place that neglects potential customers.
0 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Dave, we really appreciate your feedback.  In hopes of learning more about what may have happened,  we followed up with CarGurus and found only one instance of you reaching out to us on a vehicle that was listed with 14 photos.  We know this vehicle sold before you were able to make a decision, and that can be frustrating.   Our goal is to make the purchase of your new vehicle simple and convenient. Although the vehicle sold, we hope for another opportunity to exceed your expectations in the future.
Feb 6, 2018
brief. told me all I needed to know. haven't made the 1.5 hr trip to look at the truck yet
Feb 2, 2018
Mark was most helpful by responding in email and setting up a Saturday appointment to accommodate my schedule. I would definitely buy from him if the car was right for me.
1 people found this review helpful.
Feb 2, 2018
Very Helpful
1 people found this review helpful.
Jan 22, 2018
Guru5YTTC
Although we could not come to an agreement they were responsive and helpful.
Jan 19, 2018
Guru5TR3R
Mark was very responsive from the beginning. I am an out of state buyer and he made my experience feel as if I was in the vehicle . He even had the test drive done while having someone take video for me . Long story short truck delivers today !! Thx again Mark!!
1 people found this review helpful.
Nov 27, 2017
Mark was excellent throughout the process. He patiently walked me through the history of the car and its features. We also enjoyed some good music on the test drive. He gave me a fair price on my trade-in and made the entire process quick and effortless. Mark was also great on follow-up (both prior to and after the sale). I would highly recommend Mark to colleagues, friends and family.
1 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Thanks so much for the review Bryan.  You have got a really nice Lexus!
Nov 14, 2017
Paulie221
5
Mark at The Motor Collection was straight forward. Answered all my questions, was extremely informative and at no point did I feel pressure. I was at first unsure about the No-haggle pricing, however after extensive shopping around, it really was the best deal out there.
1 people found this review helpful.
Nov 14, 2017
Very professional Said they wouldn't negotiate price But that's ok since the vehicle is fairly Priced and looks good
3 people found this review helpful.
Response from current dealership:
George, Thanks so much for the feedback.  We find customers just want the best price upfront, so that's what we give them - without the need to negotiate.
Oct 4, 2017
Very prompt, very nice.
2 people found this review helpful.
Oct 2, 2017
arrived early for appointment to view, totally ignored by office staff. jeep had several issues not listed, missing parts, nail in tire, etc... the mileage was incorrect since the salesman was using the jeep for his personal use, weekends at the lake with jet ski's. purchased price listed of 13,980, no negotiation available, had a certified letter of loan up to 14,6xx and still wanted me to pay $800+ out of pocket after letter. Offered me the jeep and $4500 for my truck, then offered $20k for my truck outright. Bank told me before I went to see it, my truck trade in $25k, $23k would be fair. I do not recommend this place, however it is a small business, and can't offer like the big dealers. I get that !! I have money to spend, but do not have money to throw away or burn.
4 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Scott,
Thank you for taking the time to write this review, although it is difficult to hear that we did not meet your expectations. Here at The Motor Collection, we strive for professionalism and transparency in every and all interactions.  We offered our True-Market no-haggle price upfront. We apologize that didn’t match with what you ideally wanted it to be.  Although you were not satisfied with the number that you were provided for your truck, we stand behind the value. The Jeep you came to see has sold, we hope for another opportunity to exceed your expectations in the future.
Aug 17, 2017
So quick and not pushy with you!!!
2 people found this review helpful.
Aug 7, 2017
Mark was very Friendly and helpful. He was honest about the truck and was willing to let my Mechanic take a look. I went on vacation and when I got back it was sold. I had a feeling, but it couldn't be helped. I would look at more vehicles from this dealer if the right one matched again. Thanks! Nick
4 people found this review helpful.
Jul 7, 2017
I talked with them thru, email about 6pm very nice to talk with and informative. NOT PUSHY I would definitely purchase a vehicle from them.
4 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Dave, Thanks so much for the feedback.  If there's anything we can do to help, let us know!
Apr 16, 2017
Very fast response
3 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Thank You Sally!
Mar 16, 2017
Fast response
3 people found this review helpful.
Dec 17, 2016
Mark was very accommodating to my schedule. A great experience on the sales front. There were a few issues with the car not described in ad, but we never got to the negotiation stage, so that has little bearing.
3 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Mike,
Thanks so much for the feedback.  The truck you were looking at sold, but if we can be of assistance to you with any another vehicle, please let us know!
Oct 23, 2016
I was very impressed with how quickly the dealer responded to my inquiry. Unfortunately my travel schedule prevented me from getting to the dealership to look at this vehicle. I would definitely recommend this dealership.
5 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Mark,
Thanks so much for the kind words.  If there is any way we can be of assistance in the future, let us know! Thank You!
Sep 30, 2016
Fantastic guy
4 people found this review helpful.
Aug 6, 2016
I came in and told dealer that I will back that sameday on a Sunday by appointment only. Dealer never communicated that someone else was going to see that same vehicle that day. Remember this is not a walk situation you must make appointmentioned and sold the vehicle. He knew I was coming back that sameday. I was paying full price cash as well.
3 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Eric, we really appreciate your feedback.  This is one of the most difficult things we deal with, having a customer say they will come back to purchase the vehicle.   Although we want every customer to come back and purchase a vehicle, the reality is, that 90% of the people who tell us they will be back, don’t come back.  We make our vehicles available on a First come first serve basis.  We really can’t turn away a customer because somebody else told us they were coming back to buy it.  We apologize that this Jeep didn’t work out, and we genuinely appreciate your feedback.
Read 5 old reviews
Jun 10, 2016
AWESOME !!! GREAT guy to deal with. Very honest, no surprises. Easiest car dealer I have bought from. Did what he promised. Would definately deal with him again.
4 people found this review helpful.
Apr 23, 2016
Mark Cahill was very helpful with all of my requests.
4 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Michael, Thank you so much for your kind words. We're so glad you had a great experience and we really appreciate your feedback.
Apr 21, 2016
Dealer was very knowledgeable about the vehicle and accommodating for a test drive, however overall condition of vehicle was not what was represented both interior and exterior, i.e. too many minor to major issues that would require repairs. Dealer was also helpful in offering to secure financing.
1 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Ron,
Thanks so much for coming in to see the Avalanche.  We always do our best to accurately represent each vehicle online. Being that you came to see the car the day after it was listed online, there were a few concerns that were pointed out, and later taken care of.  We really appreciate your feedback.  Please let us know if there is anything else we can do to assist in your search for a new vehicle!
Mar 31, 2016
TheMotorNP
Mark was very knowledgable and made this experience very easy. By far the best out of any dealer period. Not only did he know there product but took the time to make sure I was comfortable with my purchase, so I was able to get what I wanted and saved a ton of money ... THANK YOU!
3 people found this review helpful.
Mar 27, 2016
via email. I spoke to the dealer and he was out of town, but would return next week and make arrangement to test drive the car.
Response from current dealership:
Ted,
Thank you so much for reaching out to us.  We look forward to working with you in the future!

Other Nearby Dealers

Gahanna Auto - 49 listings
180 Mill Street Columbus, OH 43230
11 reviews
Carvana Columbus - 35 listings
50 W Town St Columbus, OH 43215
1 review
Quick Auto Sales - 14 listings
570 Georgesville Rd Columbus, OH 43228
1 review
OH 10 Auto Group - 10 listings
414 Stelzer Rd Columbus, OH 43219
1 review
Trusted Motors - 8 listings
983 E Main St Columbus, OH 43205
2 reviews
Prestige Automotive Group LLP - 7 listings
1897 Mckinley Ave Columbus, OH 43222
2 reviews
Hagge Auto Sales
3378 Indianola Ave Columbus, OH 43214
1 review
Sam's Auto Sales
3264 N High St Columbus, OH 43202
4 reviews
Baite Auto Sales LLC
3174 Westerville Rd Columbus, OH 43224
1 review
Or Best Offer Motorsports
4145 Westerville Rd Columbus, OH 43224
1 review
Hem Salvage
1559 McKinley Ave Columbus, OH 43222
1 review
Baigs Motors LLC
983 East Main Street Columbus, OH 43205
2 reviews
Midwestern MINI
5825 Venture Dr, STE. B Dublin, OH 43017
1 review
Midwestern Auto Group Porsche
6335 Perimeter Rd Dublin, OH 43017
1 review
Hollywood Motors LLC
1085 Georgesville Rd Columbus, OH 43228
1 review

Popular Used Cars

Used Ford F-150
2,398 Great Deals out of 200,117 listings starting at $1,300
Used Ford F-250 Super Duty
470 Great Deals out of 37,816 listings starting at $1,999
Used Chevrolet Silverado 1500
1,869 Great Deals out of 159,082 listings starting at $1,200
Used Chevrolet Silverado 2500HD
364 Great Deals out of 29,588 listings starting at $2,718
Used Ram 1500
1,067 Great Deals out of 124,974 listings starting at $3,500
Used Ram 2500
239 Great Deals out of 31,065 listings starting at $6,900
Used Toyota RAV4
658 Great Deals out of 76,641 listings starting at $1,995
Used Nissan Rogue
589 Great Deals out of 77,567 listings starting at $2,400
Used Toyota Camry
855 Great Deals out of 72,147 listings starting at $1,000
Used Honda CR-V
770 Great Deals out of 77,473 listings starting at $100
Used Honda Civic
497 Great Deals out of 45,161 listings starting at $1,150
Used Toyota Corolla
734 Great Deals out of 64,393 listings starting at $1,499
Used Honda Accord
713 Great Deals out of 103,652 listings starting at $999
Used Ford Escape
1,264 Great Deals out of 111,659 listings starting at $1,300
Used Chevrolet Equinox
1,278 Great Deals out of 89,022 listings starting at $995