Cars & Class Motors

3509 S. Willmington St.
Raleigh, NC 27603

Sales: (919) 200-6281

Today 9:30am - 7:00pm
(Open Now)
Show business hours

New Search

Filter Results

listing

Price

- Loading...

Mileage

- Loading...
(clear)

Make/Model/Trim

Loading...
Show all trims ↓ Show fewer trims ↑

Days on Market

- Loading...

Vehicle History

Vehicle history data provided by Experian AutoCheck. This data, and any reliance on it, is subject to the AutoCheck Terms and Conditions and the CarGurus Terms of Use
Hide vehicles with:

Photos

Price Drops

Text Search

Nationwide Shipping


First Previous
Loading...
Next
Featured Listings
https://static.cargurus.com/images/forsale/2017/09/18/02/08/2016_nissan_altima-pic-7763023294897269570-152x114.jpeg

2016 Nissan Altima 2.5 S Used Cars in Raleigh, NC 27603

Great Deal
$3,385 BELOW
CarGurus IMV of $15,384

Price: $11,999

Mileage: 24,185

Location: Raleigh, NC 27603

Average time on market: 35 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: Red Description: Used 2016 Nissan Altima 2.5 S for sale - $11,999, 24,185 miles with Backup Camera, Alloy Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2017/05/12/04/26/2016_kia_forte5-pic-8135122122386680411-152x114.jpeg

2016 Kia Forte5 LX Used Cars in Raleigh, NC 27603

Great Deal
$2,699 BELOW
CarGurus IMV of $12,698

Price: $9,999

Mileage: 16,151

Location: Raleigh, NC 27603

Average time on market: 37 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: Silver Description: Used 2016 Kia Forte5 LX for sale - $9,999, 16,151 miles with Alloy Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2017/09/08/02/02/2015_mitsubishi_mirage-pic-6028492186504311409-152x114.jpeg

2015 Mitsubishi Mirage ES Used Cars in Raleigh, NC 27603

Great Deal
$2,866 BELOW
CarGurus IMV of $9,316

Price: $6,450

Mileage: 28,609

Location: Raleigh, NC 27603

Average time on market: 34 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: Charcoal Description: Used 2015 Mitsubishi Mirage ES for sale - $6,450, 28,609 miles with Steel Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2017/09/16/02/45/2015_hyundai_sonata-pic-3872639713835994199-152x114.jpeg

2015 Hyundai Sonata SE Used Cars in Raleigh, NC 27603

Great Deal
$2,474 BELOW
CarGurus IMV of $15,374

Price: $12,900

Mileage: 7,664

Location: Raleigh, NC 27603

Average time on market: 38 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: Gray Description: Used 2015 Hyundai Sonata SE for sale - $12,900, 7,664 miles with Alloy Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2017/08/30/02/04/2015_nissan_frontier-pic-1712596358048152389-152x114.jpeg

2015 Nissan Frontier S King Cab Used Cars in Raleigh, NC 27603

Great Deal
$2,242 BELOW
CarGurus IMV of $14,992

Price: $12,750

Mileage: 37,885

Location: Raleigh, NC 27603

Average time on market: 18 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: Black Description: Used 2015 Nissan Frontier S King Cab for sale - $12,750, 37,885 miles with Alloy Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2017/08/14/19/03/2015_hyundai_accent-pic-337119164232706333-152x114.jpeg

2015 Hyundai Accent GLS Used Cars in Raleigh, NC 27603

Great Deal
$2,203 BELOW
CarGurus IMV of $10,202

Price: $7,999

Mileage: 40,800

Location: Raleigh, NC 27603

Average time on market: 50 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: Blue Description: Used 2015 Hyundai Accent GLS for sale - $7,999, 40,800 miles with Steel Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2017/08/20/04/46/2014_kia_optima-pic-4165560910361772897-152x114.jpeg

2014 Kia Optima LX Used Cars in Raleigh, NC 27603

Great Deal
$2,064 BELOW
CarGurus IMV of $13,814

Price: $11,750

Mileage: 25,458

Location: Raleigh, NC 27603

Average time on market: 33 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: Gray Description: Used 2014 Kia Optima LX for sale - $11,750, 25,458 miles with Alloy Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2017/08/14/19/03/2015_honda_civic-pic-4041689305192491431-152x114.jpeg

2015 Honda Civic LX Used Cars in Raleigh, NC 27603

Great Deal
$2,196 BELOW
CarGurus IMV of $13,695

Price: $11,499

Mileage: 35,809

Location: Raleigh, NC 27603

Average time on market: 33 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: Gray Description: Used 2015 Honda Civic LX for sale - $11,499, 35,809 miles with Steel Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2017/04/13/03/02/2014_mazda_mazda3-pic-4527769004177146187-152x114.jpeg

2014 Mazda MAZDA3 i Sport Used Cars in Raleigh, NC 27603

Great Deal
$1,746 BELOW
CarGurus IMV of $13,646

Price: $11,900

Mileage: 23,291

Location: Raleigh, NC 27603

Average time on market: 31 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: Gray Description: Used 2014 Mazda MAZDA3 i Sport for sale - $11,900, 23,291 miles with Steel Wheels, Bluetooth
https://static.cargurus.com/images/forsale/2017/08/16/02/17/2016_kia_forte-pic-2565624613768342502-152x114.jpeg

2016 Kia Forte LX Used Cars in Raleigh, NC 27603

Great Deal
$2,120 BELOW
CarGurus IMV of $12,870

Price: $10,750

Mileage: 9,221

Location: Raleigh, NC 27603

Average time on market: 35 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: Black Description: Used 2016 Kia Forte LX for sale - $10,750, 9,221 miles with Steel Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2017/08/14/19/03/2016_hyundai_elantra-pic-7029685431310910854-152x114.jpeg

2016 Hyundai Elantra SE Used Cars in Raleigh, NC 27603

Great Deal
$2,060 BELOW
CarGurus IMV of $13,059

Price: $10,999

Mileage: 27,281

Location: Raleigh, NC 27603

Average time on market: 39 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: Gray Description: Used 2016 Hyundai Elantra SE for sale - $10,999, 27,281 miles with Steel Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2017/06/09/02/35/2015_nissan_versa_note-pic-2512846136863778194-152x114.jpeg

2015 Nissan Versa Note SL Used Cars in Raleigh, NC 27603

Great Deal
$2,160 BELOW
CarGurus IMV of $11,159

Price: $8,999

Mileage: 20,342

Location: Raleigh, NC 27603

Average time on market: 37 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: Blue Description: Used 2015 Nissan Versa Note SL for sale - $8,999, 20,342 miles with Alloy Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2017/09/06/06/32/2017_hyundai_elantra-pic-3594759663553643210-152x114.jpeg

2017 Hyundai Elantra SE Used Cars in Raleigh, NC 27603

Great Deal
$2,303 BELOW
CarGurus IMV of $15,053

Price: $12,750

Mileage: 6,881

Location: Raleigh, NC 27603

Average time on market: 16 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: Black Description: Used 2017 Hyundai Elantra SE for sale - $12,750, 6,881 miles with Steel Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2017/09/13/02/00/2014_honda_civic_coupe-pic-2720187096904383784-152x114.jpeg

2014 Honda Civic Coupe LX Used Cars in Raleigh, NC 27603

Great Deal
$1,663 BELOW
CarGurus IMV of $11,662

Price: $9,999

Mileage: 68,805

Location: Raleigh, NC 27603

Average time on market: 28 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: Black Description: Used 2014 Honda Civic Coupe LX for sale - $9,999, 68,805 miles with Steel Wheels
https://static1.cargurus.com/gfx/cg/noImageAvailable_150x113.png

2003 Ford Explorer Sport Trac XLS 4WD Crew Cab Used Cars in Raleigh, NC 27603

Great Deal
$2,039 BELOW
CarGurus IMV of $7,038

Price: $4,999

Mileage: 121,685

Location: Raleigh, NC 27603

Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: Gray Description: Used 2003 Ford Explorer Sport Trac XLS 4WD Crew Cab for sale - $4,999, 121,685 miles with Leather Seats, Alloy Wheels
Please wait ...
All Listings
Please wait ...
Featured Listing
First Previous
Page # of #
Next

Filter your search criteria!

A large number of listings matched your criteria. You are seeing the top 2,000 listings.

All reviewers have been verified to have contacted this dealer – Learn More
Sep 15, 2017
Great place!! Love my new car I got from them!!
Is this review helpful? Yes | No
Sep 3, 2017
GuruDTQRT
The dealer was easy to work so far so good on the purchase my only complaint would be that the car did not have a full tank of gas upon purchase but it was later in the day, so I will give then a pass, just be sure to ask otherwise you should not need to negotiate a full tank of gas would have given 5 stars otherwise
1 of 1 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Aug 15, 2017
Venita Peyton
Test drive was great. Pointed some things out to staff but decided not to buy.
Is this review helpful? Yes | No
Jun 12, 2017
BVickers778
The limited contact I had with customer service was great. The car that I wanted sold prior to me being able to get to the dealer.
4 of 4 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Jun 9, 2017
moose53
I dealt with Sam, great guy very friendly, worked with me to get me in my Jetta that day. I highly recommend Cars & Class Motors!
3 of 3 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
May 28, 2017
naquea
This dealership was very discriminatory towards me. I set an appointment a month ago to test drive a Chevy Cruze but when I got there I was told that they were holding the car for someone else. Someone who hadn't put any money down on the car and here I was with a Capital One approval letter being turned away. After this I continued looking for a vehicle and found another vehicle that I liked, which so happened to be at their dealership again. I made an appointment to go in and test drive/purchase the car but I received an email one hour before my appointment that someone had purchased the car. Now why were they able to hold a car for the other customer but not me? When I made a fuss about how I felt like I was being treated I was told that they don't hold cars and if I wanted to test drive another car that they would drive the car to my job so that I could do so..... So why wasn't this done previously? I also asked if I could begin the paperwork two days before the car sold via fax or email because of my work schedule and I was told that I could start the paperwork but would have to come into the dealership to finalize the contracts. Yet they never sent me the fax and I was told that they would hold the car for me. So what was the purpose of me setting an appointment if it wasn't going to honored? Why are certain customers being treated better than myself? I would never do business with this dealership and I advise others not to as well. *In response to the dealership, this review WAS NOT sent to your dealership in error. Please do not insult my intelligence. As per Capital one, your dealership IS participating in their financing program. Now if that has changed, please update that information with Capital One and also make certain that your salespeople are aware of this. Do not lure potential customers to your dealership under false pretenses. And I absolutely DO feel like I was mistreated when I came into your dealership.
6 of 7 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No

Response from Cars & Class Motors:

We apologize about the experience you had. But i believe this review was sent to this dealership by mistake.

First, we never had a Cheverolet Cruze for sell over this dealership,
Second, We are a independent dealership,  We don't work with Capital One because Capital One only accepts franchise dealership,  
Third, If you believe you were mistreated over this dealership we would like to start off  apologizing about the experience and would like to fix this situation in a friendly respectful manner. We take pride in our work  and always would like to keep all our customers satisfied.
Plea
 More ...
May 10, 2017
sales person was nice and followed up as promised
1 of 1 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Apr 16, 2017
Kise1grl
I asked for a total price including all fees and they gave me the total cost to drive off the lot. The car was a little too much for me at the time so I did not purchase.
3 of 3 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Jun 15, 2016
Me and My wife bought a car a couple of weeks ago . I love the car had it checked out and the price was great. I had one request and they worked with me and got it done . I recommend Cars and Class motors they have the cheapest prices and the best customer service I have seen in years.
8 of 9 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Jun 3, 2016
I've tested 3 cars and taken them to my mechanic who found many things wrong with all of them. Just be smart and have the cars checked out. They were all pretty and shiny and the prices were great which made me suspicious.
13 of 13 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Apr 20, 2016
I have purchase a vehicle there about 4 months ago and the car is excellent I had the greatest service I've ever experienced from any other place I've purchased previous cars before and this is actually one of the only places that seen with the lowest doc fee I will definitely go back for future purchases
6 of 6 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Nov 1, 2015
Timely and informative response.
Is this review helpful? Yes | No
Read 15 old reviews
Aug 23, 2015
Good
1 of 1 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Mar 13, 2015
The owner and his employee is the worst sales team that I ever met. They could've made $12K CASH from me but they were so arrogant telling me they're too busy to contact me and their cars are flying off the lot too many customers visiting their lot, this during the big snow winter storm days, they don't have time to call or contact me. And couple of times that I called the guy was very rude even when i asked him if prefer cash or cashier's check when i come to buy the car from him and his reponse was " I don't need anything!" I was kinda WTF I reminded him I'm buying the dang car not asking for it free!!! I recommend no one should ever buy a car from Cars & Class Motors Raleigh, NC. By the way I did found a car wiht BETTER deal !!!! I really want to give them ZERO rsting but i have to picked one start
4 of 7 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Jan 26, 2015
beandavid
great job
2 of 2 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Dec 19, 2014
Good
Is this review helpful? Yes | No
Nov 20, 2014
Very punctual in responding
Is this review helpful? Yes | No
Aug 25, 2014
Did not mean to give a star. Two phone conversations. Both times assured "The truck's in very good condition." Used (very good) new paint job to hide rust over the wheelwells. Didn't even bother to use Bondo, just painted over the rust. Hollow portions of the frame contained what appeared to be "SILT"! Very competitively priced however, and now I see why. Do what you want, but I wouldn't buy a two-horse wagon here.
2 of 3 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Jun 30, 2014
Rude
2 of 2 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Jun 14, 2014
I was treated very well and felt that the dealer was truthful and helpful. I feel we had a plesant exsperance.
Is this review helpful? Yes | No
Sep 22, 2013
quick response,easy to deal with, explained the paperwork and pricing and why certain cars are offered with discounts,thank you
Is this review helpful? Yes | No
Sep 16, 2013
If I could leave no stars, I definitely would! When we went to look at the cars, Jacob was there and especially helpful. We decided after a little more looking 2 days later to go with the Honda Civic and negotiated a great deal for us over the phone and told him what time to expect us. We arrived about 15 minutes late, but Jacob was no where to be seen. The assistant helped us with test driving another car we were also considering at the last minute. We then test drove the Civic prior to signing any papers and the car stalled and died three times! Once, as I was trying to pull out of the parking spot, once as I tried to get onto the road and again as I pulled back in! Sam (another gentlema who works there), then got the keys and was gone not even 3 minutes and told us that he just went around the corner with the car and it was fine (after having just test drove another car, we knew there was no way he went anywhere in that amount of time). Being in need of a car, we tried to negotiate a better price for the other car that we were looking at and they didn't budge from the list price. That was the confirmation that we needed to know that they knew they was something wrong with the Civic: why would they discount the Civic over $1500 to the negotiated price and not be willing to do the same for the other car we were looking at if they're both good cars? We were so disgusted with their willingness to sell us a car that they knew had problems that we just left. So sketchy!
3 of 3 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Aug 31, 2013
The dealership was small and personable. There was no pressure to buy. Jacob rode with me on a test drive when I asked him to. He also was kind enough to give me a ride from the rental car company after I purchased a vehicle from him. I am still waiting on a manual to the vehicle and a remote key fob he promised to mail to me. I had to have all four tires on the vehicle replaced because the tread was worn, but after this, the vehicle drives like a dream and the serviceman I took it to said it was in great shape.
1 of 1 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Aug 15, 2013
good
Is this review helpful? Yes | No
Aug 14, 2013
Dealer responded.
Is this review helpful? Yes | No
Aug 13, 2013
Good
Is this review helpful? Yes | No
Jun 16, 2013
I bought a car from there a couple of weeks ago. They were nice and prompt with responing to my questions. When i showed up at the lot, they were very helpful and gave me a great deal! Definitely the best dealership around!!
2 of 2 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No

Other Nearby Dealers

Carvana Raleigh - 136 listings

327 Hillsborough St Raleigh, NC 27603

3 reviews
Weaver Brothers Volvo Cars - 118 listings

4409 Capital Blvd. Raleigh, NC 27604

3 reviews
Simon's Auto Sales - 34 listings

13430 Us Highway 70 West Clayton, NC 27520

3 reviews
European Performance - 30 listings

5641 Hillsborough Street Raleigh, NC 27606

13 reviews
Auto Resource - 22 listings

111 Woodwinds Industrial Court Cary, NC 27511

2 reviews
A&J Auto Sales & Repair - 21 listings

3629 Capital Blvd, STE 120 Raleigh, NC 27604

2 reviews
Frontline Motors - 21 listings

13552 US-70 Bus W Clayton, NC 27520

1 review
ACC Auto Sales Inc. - 13 listings

306 Summit Ave Raleigh, NC 27603

6 reviews
City Used Cars Inc. - 11 listings

1805 Capital Blvd. Raleigh, NC 27604

1 review
Latino Community Auto Center

475 Tryon Rd Raleigh, NC 27603

1 review
Blue Whale Motors

2510 S Wilmington St Suite 102 Raleigh, NC 27603

1 review
Midtown Motors of Raleigh

1806 Wake Forest Rd Raleigh, NC 27608

1 review
Lenny's Auto Sales

5201 Poole Rd Raleigh, NC 27610

3 reviews
Triangle Auto Brokers

1623 Navaho Drive #101 Raleigh, NC 27609

1 review
NC Used Cars

121 High House Rd Cary, NC 27511

2 reviews

Popular Used Cars

Used Ford F-150
2,271 Great Deals out of 181,500 listings starting at $1,000
Used Ford F-250 Super Duty
369 Great Deals out of 44,209 listings starting at $2,400
Used Chevrolet Silverado 1500
2,102 Great Deals out of 166,922 listings starting at $1,498
Used Chevrolet Silverado 2500HD
320 Great Deals out of 29,062 listings starting at $2,995
Used Ram 1500
992 Great Deals out of 111,187 listings starting at $6,499
Used Ram 2500
146 Great Deals out of 29,624 listings starting at $7,350
Used Toyota Camry
1,049 Great Deals out of 70,228 listings starting at $295
Used Toyota Corolla
899 Great Deals out of 56,791 listings starting at $1,099
Used Honda Civic
818 Great Deals out of 72,384 listings starting at $1,000
Used Honda CR-V
785 Great Deals out of 53,776 listings starting at $1,750
Used Toyota RAV4
805 Great Deals out of 50,458 listings starting at $1,500
Used Honda Accord
1,057 Great Deals out of 60,941 listings starting at $999
Used Nissan Rogue
616 Great Deals out of 70,431 listings starting at $2,895
Used Nissan Altima
1,031 Great Deals out of 74,787 listings starting at $1,200
Used Ford Escape
1,044 Great Deals out of 85,997 listings starting at $1,188