Mattern Automotive

2682 Technology Dr.
O Fallon, MO 63368

Sales: (636) 549-8394

to
to

Filter Results

listing

Price

- Loading...

Mileage

- Loading...

Nationwide Shipping

(clear)

Make/Model/Trim

Loading...
Show all trims ↓ Show fewer trims ↑

Days on Market

- Loading...

Recent Listings

Vehicle History

Vehicle history data provided by Experian AutoCheck. This data, and any reliance on it, is subject to the AutoCheck Terms and Conditions and the CarGurus Terms of Use
Hide vehicles with:

Photos

MPG

- Loading...
()

Price Drops

Text Search


First Previous
Loading...
Next
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/06/16/10/58/2008_chevrolet_suburban-pic-5851583621179968138-152x114.jpeg

2008 Chevrolet Suburban 1500 LTZ 4WD Used Cars in O Fallon, MO 63368

Great Deal
$4,582 BELOW
CarGurus IMV of $13,572

Price: $8,990

Mileage: 167,900

Location: O Fallon, MO 63368

Average time on market: 22 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: Blue Description: Used 2008 Chevrolet Suburban 1500 LTZ 4WD for sale - $8,990, 167,900 miles with Leather Seats, Sunroof/Moonroof, Remote Start, Navigation System, Tow Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/06/02/04/22/2014_ford_flex-pic-4624799523353769324-152x114.jpeg

2014 Ford Flex SE Used Cars in O Fallon, MO 63368

Great Deal
$2,404 BELOW
CarGurus IMV of $16,394

Price: $13,990

Mileage: 62,300

Location: O Fallon, MO 63368

Average time on market: 32 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: Mineral Gray Metallic Clearcoat Description: Used 2014 Ford Flex SE for sale - $13,990, 62,300 miles with Bluetooth, Alloy Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/06/02/04/22/2012_jeep_grand_cherokee-pic-3627036154881858083-152x114.jpeg

2012 Jeep Grand Cherokee Laredo 4WD Used Cars in O Fallon, MO 63368

Great Deal
$1,946 BELOW
CarGurus IMV of $14,936

Price: $12,990

Mileage: 104,500

Location: O Fallon, MO 63368

Average time on market: 29 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Description: Used 2012 Jeep Grand Cherokee Laredo 4WD for sale - $12,990, 104,500 miles with Alloy Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/06/05/03/51/2008_chevrolet_silverado_1500-pic-5069562468791672946-152x114.jpeg

2008 Chevrolet Silverado 1500 1LT Crew Cab RWD Used Cars in O Fallon, MO 63368

Good Deal
$2,310 BELOW
CarGurus IMV of $13,300

Price: $10,990

Mileage: 158,100

Location: O Fallon, MO 63368

Average time on market: 25 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Description: Used 2008 Chevrolet Silverado 1500 1LT Crew Cab RWD for sale - $10,990, 158,100 miles with Tow Package, Alloy Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/05/01/20/39/2012_ford_f-150-pic-3328316261311764020-152x114.jpeg

2012 Ford F-150 STX SuperCab 4WD Used Cars in O Fallon, MO 63368

Good Deal
$1,567 BELOW
CarGurus IMV of $18,557

Price: $16,990

Mileage: 82,500

Location: O Fallon, MO 63368

Average time on market: 23 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: Silver Description: Used 2012 Ford F-150 STX SuperCab 4WD for sale - $16,990, 82,500 miles with Tow Package, Alloy Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/04/07/04/14/2012_chevrolet_suburban-pic-1198144920075844458-152x114.jpeg

2012 Chevrolet Suburban 1500 LTZ 4WD Used Cars in O Fallon, MO 63368

Good Deal
$2,755 BELOW
CarGurus IMV of $23,745

Price: $20,990

Mileage: 120,370

Location: O Fallon, MO 63368

Average time on market: 22 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: Black Granite Metallic Description: Used 2012 Chevrolet Suburban 1500 LTZ 4WD for sale - $20,990, 120,370 miles with Bluetooth, Leather Seats, Sunroof/Moonroof, Remote Start, Navigation System, Alloy Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/06/16/10/58/2016_toyota_tundra-pic-6970387836791975421-152x114.jpeg

2016 Toyota Tundra Used Cars in O Fallon, MO 63368

Good Deal
$3,999 BELOW
CarGurus IMV of $28,989

Price: $24,990

Mileage: 27,400

Location: O Fallon, MO 63368

Average time on market: 33 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: Red Description: Used 2016 Toyota Tundra for sale - $24,990, 27,400 miles with Bluetooth, Backup Camera, Tow Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/02/28/01/09/2003_hummer_h2-pic-2129629068923509173-152x114.jpeg

2003 Hummer H2 Used Cars in O Fallon, MO 63368

Good Deal
$2,744 BELOW
CarGurus IMV of $16,734

Price: $13,990

Mileage: 98,930

Location: O Fallon, MO 63368

Average time on market: 33 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: Yellow Description: Used 2003 Hummer H2 for sale - $13,990, 98,930 miles with Leather Seats, Tow Package, Aluminum Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/06/08/03/26/2013_nissan_sentra-pic-787641838734671381-152x114.jpeg

2013 Nissan Sentra SR Used Cars in O Fallon, MO 63368

Good Deal
$1,242 BELOW
CarGurus IMV of $8,232

Price: $6,990

Mileage: 123,250

Location: O Fallon, MO 63368

Average time on market: 24 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: Brilliant Silver Description: Used 2013 Nissan Sentra SR for sale - $6,990, 123,250 miles with Alloy Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/05/11/04/01/2013_cadillac_ats-pic-8840804994793720018-152x114.jpeg

2013 Cadillac ATS 2.5L RWD Used Cars in O Fallon, MO 63368

Good Deal
$1,215 BELOW
CarGurus IMV of $16,205

Price: $14,990

Mileage: 48,100

Location: O Fallon, MO 63368

Average time on market: 28 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: Blue Description: Used 2013 Cadillac ATS 2.5L RWD for sale - $14,990, 48,100 miles with Bluetooth, Leather Seats, Sunroof/Moonroof, Aluminum Wheels, Remote Start, Navigation System
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/06/09/07/02/2012_volkswagen_tiguan-pic-7830601225316845378-152x114.jpeg

2012 Volkswagen Tiguan SE w/ Sunroof and Navigation Used Cars in O Fallon, MO 63368

Good Deal
$1,014 BELOW
CarGurus IMV of $10,004

Price: $8,990

Mileage: 100,350

Location: O Fallon, MO 63368

Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: Wild Cherry Metallic Description: Used 2012 Volkswagen Tiguan SE w/ Sunroof and Navigation for sale - $8,990, 100,350 miles with Bluetooth, Leather Seats, Sunroof/Moonroof, Navigation System, Alloy Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/05/03/14/17/2014_ford_escape-pic-5831551280186572652-152x114.jpeg

2014 Ford Escape Titanium Used Cars in O Fallon, MO 63368

Good Deal
$1,040 BELOW
CarGurus IMV of $15,030

Price: $13,990

Mileage: 82,100

Location: O Fallon, MO 63368

Average time on market: 39 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: Ingot Silver Metallic Description: Used 2014 Ford Escape Titanium for sale - $13,990, 82,100 miles with Bluetooth, Leather Seats, Remote Start, Alloy Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/06/16/10/58/2009_lincoln_navigator-pic-2583525889330707447-152x114.jpeg

2009 Lincoln Navigator L 4WD Used Cars in O Fallon, MO 63368

Fair Deal
$658 BELOW
CarGurus IMV of $13,648

Price: $12,990

Mileage: 156,850

Location: O Fallon, MO 63368

Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: White Platinum Metallic Tri-coat Description: Used 2009 Lincoln Navigator L 4WD for sale - $12,990, 156,850 miles with Bluetooth, Leather Seats, Backup Camera, Sunroof/Moonroof, Tow Package, Chrome Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/06/16/10/58/2016_ford_f-150-pic-3326155793348115188-152x114.jpeg

2016 Ford F-150 XLT SuperCrew 4WD Used Cars in O Fallon, MO 63368

Fair Deal
$607 BELOW
CarGurus IMV of $26,597

Price: $25,990

Mileage: 97,200

Location: O Fallon, MO 63368

Average time on market: 29 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: White Description: Used 2016 Ford F-150 XLT SuperCrew 4WD for sale - $25,990, 97,200 miles with Tow Package, Alloy Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/05/11/04/01/2007_hummer_h2-pic-7683727015055381364-152x114.jpeg

2007 Hummer H2 Base Used Cars in O Fallon, MO 63368

Fair Deal
$601 BELOW
CarGurus IMV of $20,591

Price: $19,990

Mileage: 132,800

Location: O Fallon, MO 63368

Average time on market: 44 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Automatic Color: Blue Description: Used 2007 Hummer H2 Base for sale - $19,990, 132,800 miles with Leather Seats, Backup Camera, Navigation System, Chrome Wheels
Please wait ...
All Listings
Please wait ...
Sponsored Listing
First Previous
Page # of #
Next

Filter your search criteria!

A large number of listings matched your criteria. You are seeing the top 2,000 listings.

All reviewers have been verified to have contacted this dealer – Learn More
Jun 9, 2018
Responded fast and answered all my questions.
Jun 5, 2018
GuruYNJQQ
Everyone there was really kind and helpful. Jacob the finance guy was AWESOME and Im in love with the Avalanche I bought from them.
May 3, 2018
Very quick with responding and helful
Apr 28, 2018
Ltree18
Responded quickly. We did not end of getting there to look at the car.
Apr 14, 2018
Guru9PJV8
He contacted me by text. I did not have time to go look
Mar 23, 2018
jeremykennedy
5
Responded in a reasonable time. I did not end up looking at it.
Mar 23, 2018
Tjsmpsn
Got a great truck for a fantastic price. Jay and everyone else were very nice and the experience was great. If they have what you want I fully recommend them.
Mar 19, 2018
Representative at dealership sent a brief and impersonal message. He did not seem too vested in meeting me or talking to me on the phone. I never heard back from him again...
1 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Victor,
We are sorry that you were dissatisfied with your interaction with our salesman.  When you reply to an ad with Car Gurus you have the option to add comments or questions, but when we received the message from you it was merely the computer-generated message that said "I am interested in the Hummer H2".  There were no other questions, comments, or contact info regarding the inquiry.
General information regarding pictures, price, and options are provided on the Car Gurus site.  
We reach out to every client that provides contact information.  We did not receive any further c
 More ...
Nov 29, 2017
GuruZRSD5
So far so good. Responded quickly and are haggling in price right now, but seem helpful enough. I’ll let you know!
1 people found this review helpful.
Oct 11, 2017
Lpgass
Car was sold before I could get down to see they called to let me before we made the trip.
Jun 6, 2017
Contacted me right away
1 people found this review helpful.
May 28, 2017
Great and professional
1 people found this review helpful.
May 23, 2017
A salesman refused a deposit on the vehicle when i was there on a saturday, and when i went to buy it on wednesday, i arrived, someone just got in it to test drive it, told them i wanted it, said have to wait to see what he/test driver was going to do.. needless to say, they gave it to him.. got screwed over.. manager said he was going to make it right.. nothing has happened.
8 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Donald you came in on a Saturday to look at a vehicle and stated you had a trade-in but you did not bring it in for us to see.  You also stated that you required financing.  In good-faith it would not be fair to you for us to take a non-refundable deposit when we hadn’t been able to view your trade-in or confirm what type of financing we could have gotten for you.
When you came back in on Wednesday, after you had your financing in the works and brought your trade-in to us to view, we already had someone here looking at the vehicle.  Since they arrived before you, it was only right that
 More ...
May 7, 2017
Dealer could not neagotiate, dealer could not hold a vehcle with out losing your deposit, had no way of taking a debit card or credit card, even after dealer sent paper work to our bank and confirming our loan they still wanted a large deposit and which caused us to drive a long distance just to hold the truck. They did not up hold to their mission statement and we never were allowed to talk to "Mike". They definitely don't hold up to what a true Ddalership can do for you.
4 people found this review helpful.
Response from current dealership:
We are very sorry to hear that you feel you received less than exceptional service.  I hope that addressing some of your concerns will alleviate your anger.  After speaking to my associates they stated that you were here with your son to buy a truck - which was being co-signed by your brother who lives out of town.  According to our records your son lives less than 50 miles from our dealership.

Mattern Automotive does negotiate.  We are a small dealership that offers clean and reliable vehicles for a fair price. However, if the particular vehicle's price has already been lowered, sometimes
 More ...
Feb 8, 2017
They was responsive and answered all my questions
3 people found this review helpful.
Jan 24, 2017
We were super impressed with Mattern Automotive! They were great to work with and were able to answer my questions over the phone before we drove 2 hours to look at the vehicle. We enjoyed this dealer and will be back.
3 people found this review helpful.
Dec 11, 2016
I made the decision not to go so far for my purchase but this dealer went above and beyond to make me feel welcome.
2 people found this review helpful.
Dec 1, 2016
Responded quickly, with brief information. Gave me contact information if I had additional questions. I decided I did not want this vehicle.
1 people found this review helpful.
Oct 21, 2016
Good experience very professional got the car I wanted by doing everything by communication cause I lived out of town so when I came to pick up the car gone within 2 hours with a good rate
5 people found this review helpful.
Oct 8, 2016
Billh3173
Good deals, prices are pretty much firm, didn't offer a test drive.
1 people found this review helpful.
Aug 25, 2016
I was contacted by the dealership, and told that someone had made a deposit on the vehicle. However they told that if that person fell threw they would give me a call. Next, I received a call that the vehicle was infact sold.
2 people found this review helpful.
Read 21 old reviews
May 3, 2016
The salesman was respectful but they wouldn't budge on the price at all. I offered them a trade but they wanted to give my $8-9,000 less than they were selling for. After I didn't want to trade I offered them to buy the truck without trading at a price $1,000 less than they were asking and I had to send the message and then follow up with a reminder message before they would respond with no. My feeling is they didn't like what I must have offered, so was going to leave me hanging.
2 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Mike,
We thank you for noting that our salesman was respectful, we do pride
our business on treating our customers with respect and honesty.

We apologize that you feel like you were left hanging. After reviewing
the email communication we had with you, we found that we were not able to take your
trade in for what you needed to get out of it.  What you stated you owed
on the trade in was, in fact, about $7,000 more than we were able to offer.

As for your offer of $1,000 less than we were asking for our truck, that is true, however, we also communicated to you that we had already lo
 More ...
Mar 22, 2016
concreator382
I spoke to them by phone- If I recall, the truck had higher than desired mileage for my needs.
1 people found this review helpful.
Feb 28, 2016
Lots of choices to choose from. Great place to start.
3 people found this review helpful.
Jan 27, 2016
Quick response, I went out to test drive, very friendly people, bought truck a day later, Jay was very helpful
3 people found this review helpful.
Nov 2, 2015
They responded quickly and the salesman was very knowledgeable about the ram i was interested in. Thanks
2 people found this review helpful.
Oct 21, 2015
He never responded and when he did he wouldn't answer the questions I asked. Waste of time.
0 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Tara, I am confused about your statement that our salesman never responded - but when he did he didn't answer the questions you asked.  He did respond to you.  We keep all of our email inquiries on file.  I personally reviewed the email thread between you and our salesman.  Between 9:44am and 12:29pm the same day - within 2 responses to your questions in your email conversation, he did answer all of your questions.
He actually even volunteered extra information in addition to the questions you asked.  
His last email also stated 'If you have any further questions, please let us know'.  We n
 More ...
Sep 4, 2015
Goes out of his way to be helpful and friendly. Fixed minor issue at no cost.
3 people found this review helpful.
Jul 28, 2015
This vehicle ran hot and the service engine light came on during the test drive.
Response from current dealership:
Shawn,
After your review – we researched this issue and found that in our records, we had email communication as well as phone communication, but you never actually came out to drive a car.  We log all of our drivers and copy their driver’s licenses.  I am not sure how you know that our Tahoe ran hot and the service engine light came on during a test drive if you never actually drove it.

It is disheartening that you would write such a review as we base our business on integrity and honesty.  Most of our business comes from repeat customers and referrals.  We have an amazing t
 More ...
Jun 22, 2015
excellent response time
2 people found this review helpful.
Mar 9, 2015
The guys at Mattern were easy to work with. My wife and I bought a truck and we love it. Would recommend them for sure.
2 people found this review helpful.
Feb 24, 2015
Sent an inquiry to Mattern Automotive, got a response very quickly. Went to Mattern Automotive spoke with Jay and got a good deal on a nice truck.
Sep 30, 2014
Looks like they don't want to do business through phone or long distance deals
Jul 31, 2014
Dealer responded with additional information
Jul 13, 2014
Scott Steward
Very little detail about the truck and seemed to be not interested in negotiation via e mail.
Jul 11, 2014
called on an f-250. guys helped me out. nice on the phone and when i got there the salesman really knew his inventory. i called on one truck but ended up leaving with a better truck for me and a better deal. will be referring these guys to everyone. thanks!
1 people found this review helpful.
May 20, 2014
I was contacted the next day with the information & was told there was a deal in the works on the vehicle. Thus I did not waste my time or gas on a 70 mile RT to see it.
1 people found this review helpful.
Feb 10, 2014
jamesotis
love the price looking to purchase chrysler 300 within the nest month
1 people found this review helpful.
Feb 7, 2014
They were helpful and friendly. Didn't workout for me.
1 people found this review helpful.
Jan 20, 2014
Great car for a great price, really friendly down to earth guys. I'm really satisfied with the service and the car…
1 people found this review helpful.
Dec 19, 2013
great
1 people found this review helpful.
Sep 14, 2013
Got back to me within 24 hours.
1 people found this review helpful.

Other Nearby Dealers

Midwest Motors - 71 listings
1400 S Outer Rd E Eureka, MO 63025
2 reviews
Marshall Ford - 60 listings
1075 W Terra Ln O Fallon, MO 63366
4 reviews
St. Louis Motorcars - 43 listings
1 Arnage Boulevard Chesterfield, MO 63005
2 reviews
Chad Auto Sales - 43 listings
11200 Saint Charles Rock Rd Bridgeton, MO 63044
2 reviews
Scoreboard Automotive Sales and Leasing - 41 listings
527 N Central Ave Eureka, MO 63025
9 reviews
Intorg - Westport Autohouse - 17 listings
2304 N Lindbergh Blvd St Louis, MO 63114
2 reviews
Boost Auto Sales - 15 listings
419 N 4th St Saint Charles, MO 63301
5 reviews
Mwclassic Cars LLC - 8 listings
1804 Daniel Boone Industrial Parkway Warrenton, MO 63383
2 reviews
World Class Motorcars - 6 listings
17833 Edison Ave Chesterfield, MO 63005
1 review
Sansone Cars LLC - 3 listings
920 Bent Oak Ct, Ste 1 Lake Saint Louis, MO 63367
11 reviews
ProMotive - 3 listings
1978 Congressional Dr St Louis, MO 63146
1 review
Chesterfield Motorsports
622 Goddard Ave, #B Chesterfield, MO 63005
1 review
Empire Auto Haus
3729 Veterans Memorial Parkway St. Charles, MO 63303
1 review
Missouri Motors
2801 W Clay St Saint Charles, MO 63301
3 reviews
Inbetween Motors
564 E Osage St Pacific, MO 63069
1 review

Popular Used Cars

Used Ford F-150
2,319 Great Deals out of 189,659 listings starting at $1,300
Used Ford F-250 Super Duty
456 Great Deals out of 38,177 listings starting at $1,999
Used Chevrolet Silverado 1500
1,765 Great Deals out of 155,976 listings starting at $1,700
Used Chevrolet Silverado 2500HD
350 Great Deals out of 29,396 listings starting at $2,795
Used Ram 1500
1,032 Great Deals out of 123,553 listings starting at $3,500
Used Ram 2500
229 Great Deals out of 30,571 listings starting at $5,695
Used Toyota RAV4
584 Great Deals out of 76,378 listings starting at $1,995
Used Nissan Rogue
567 Great Deals out of 77,104 listings starting at $2,400
Used Toyota Camry
870 Great Deals out of 71,649 listings starting at $1,300
Used Honda CR-V
683 Great Deals out of 76,765 listings starting at $100
Used Honda Civic
468 Great Deals out of 45,629 listings starting at $1,150
Used Toyota Corolla
655 Great Deals out of 64,736 listings starting at $1,499
Used Honda Accord
665 Great Deals out of 102,710 listings starting at $999
Used Ford Escape
1,186 Great Deals out of 104,737 listings starting at $1,995
Used Chevrolet Equinox
1,165 Great Deals out of 87,294 listings starting at $2,295