Dow Autoplex

GM Certified Internet Dealer

1313 South Pacific Street
Mineola, TX 75773

Map & Directions

Sales: (903) 290-1216

Service: (903) 638-0059

Today 8:00 AM - 6:00 PM (Open Now)
Show business hours
to
to

Filter Results

listing

Price

- Loading...
Includes Listings Without Available Pricing

Financing

Mileage

- Loading...

Delivery

(clear)

Make/Model/Trim

Loading...
Show all trims ↓ Show fewer trims ↑

Days on Market

- Loading...

Recent Listings

Vehicle History

Vehicle history data provided by Experian AutoCheck. This data, and any reliance on it, is subject to the AutoCheck Terms and Conditions and the CarGurus Terms of Use
Hide vehicles with:

Photos

Fuel Economy

- Loading...
()

Price Drops

Text Search


First
Loading...
https://static.cargurus.com/images/forsale/2019/10/11/22/11/2019_gmc_terrain-pic-5585991412298096441-152x114.jpeg

2019 GMC Terrain SLT Used Cars in Mineola, TX 75773

Good Deal

Price: $22,995

Mileage: 22,943

Location: Mineola, TX 75773

Average time on market: 23 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 9-Speed Automatic Color: Quicksilver Metallic Description: Used 2019 GMC Terrain SLT for sale - $22,995, 22,943 miles with Bluetooth, Leather Seats, Remote Start
https://static.cargurus.com/images/forsale/2019/10/19/22/08/2014_chevrolet_silverado_1500-pic-5261569734023134156-152x114.jpeg

2014 Chevrolet Silverado 1500 LTZ Crew Cab RWD Used Cars in Mineola, TX 75773

Good Deal

Price: $29,995

Mileage: 10,861

Location: Mineola, TX 75773

Average time on market: 28 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: White Diamond Tricoat Description: Used 2014 Chevrolet Silverado 1500 LTZ Crew Cab RWD for sale - $29,995, 10,861 miles with Bluetooth, Leather Seats, Remote Start
https://static.cargurus.com/images/forsale/2019/10/04/23/27/2016_chevrolet_silverado_1500-pic-5414058387172415221-152x114.jpeg

2016 Chevrolet Silverado 1500 LT Crew Cab RWD Used Cars in Mineola, TX 75773

Good Deal

Price: $29,995

Mileage: 10,256

Location: Mineola, TX 75773

Average time on market: 32 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Tungsten Metallic Description: Used 2016 Chevrolet Silverado 1500 LT Crew Cab RWD for sale - $29,995, 10,256 miles with Bluetooth
https://static.cargurus.com/images/forsale/2019/08/22/23/04/2004_chevrolet_corvette-pic-6668246992081174106-152x114.jpeg

2004 Chevrolet Corvette Convertible RWD Used Cars in Mineola, TX 75773

Good Deal

Price: $19,995

Mileage: 20,062

Location: Mineola, TX 75773

Average time on market: 40 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 4-Speed Automatic Color: Black Description: Used 2004 Chevrolet Corvette Convertible RWD for sale - $19,995, 20,062 miles with Leather Seats, Performance Handling Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2019/08/08/22/23/2015_chevrolet_silverado_3500hd-pic-2457931274812352257-152x114.jpeg

2015 Chevrolet Silverado 3500HD Used Cars in Mineola, TX 75773

Good Deal

Price: $33,995

Mileage: 94,503

Location: Mineola, TX 75773

Average time on market: 30 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Summit White Description: Used 2015 Chevrolet Silverado 3500HD for sale - $33,995, 94,503 miles with Convenience Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2019/10/11/22/11/2018_chevrolet_camaro-pic-1697831964405326974-152x114.jpeg

2018 Chevrolet Camaro 1LT Coupe RWD Used Cars in Mineola, TX 75773

Good Deal

Price: $23,995

Mileage: 5,010

Location: Mineola, TX 75773

Average time on market: 40 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 8-Speed Automatic Color: Hyper Blue Metallic Description: Used 2018 Chevrolet Camaro 1LT Coupe RWD for sale - $23,995, 5,010 miles with Bluetooth, Remote Start
https://static.cargurus.com/images/forsale/2019/08/08/22/23/2015_chevrolet_silverado_3500hd-pic-3403785951038480881-152x114.jpeg

2015 Chevrolet Silverado 3500HD Used Cars in Mineola, TX 75773

Good Deal

Price: $33,995

Mileage: 96,417

Location: Mineola, TX 75773

Average time on market: 30 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Summit White Description: Used 2015 Chevrolet Silverado 3500HD for sale - $33,995, 96,417 miles with Convenience Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2019/08/08/22/31/2015_chevrolet_silverado_3500hd-pic-6835296594014290666-152x114.jpeg

2015 Chevrolet Silverado 3500HD Used Cars in Mineola, TX 75773

Good Deal

Price: $33,995

Mileage: 96,484

Location: Mineola, TX 75773

Average time on market: 30 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Summit White Description: Used 2015 Chevrolet Silverado 3500HD for sale - $33,995, 96,484 miles
https://static.cargurus.com/images/forsale/2019/07/13/22/18/2014_gmc_sierra_1500-pic-48874801076524239-152x114.jpeg

2014 GMC Sierra 1500 SLE Double Cab Used Cars in Mineola, TX 75773

Good Deal

Price: $17,995

Mileage: 125,494

Location: Mineola, TX 75773

Average time on market: 27 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Quicksilver Metallic Description: Used 2014 GMC Sierra 1500 SLE Double Cab for sale - $17,995, 125,494 miles with Value Package, Bluetooth
https://static.cargurus.com/images/forsale/2019/09/11/22/18/2014_ram_1500-pic-9027965565933536568-152x114.jpeg

2014 Ram 1500 Laramie Longhorn Crew Cab LB 4WD Used Cars in Mineola, TX 75773

Good Deal

Price: $22,995

Mileage: 123,131

Location: Mineola, TX 75773

Average time on market: 38 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 8-Speed Automatic Color: Granite Crystal Metallic Clearcoat Description: Used 2014 Ram 1500 Laramie Longhorn Crew Cab LB 4WD for sale - $22,995, 123,131 miles with Bluetooth, Leather Seats, Remote Start, Navigation System, Quick Order Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2019/10/10/22/09/2014_gmc_sierra_1500-pic-5442387738039064801-152x114.jpeg

2014 GMC Sierra 1500 SLE Crew Cab 4WD Used Cars in Mineola, TX 75773

Fair Deal

Price: $23,995

Mileage: 94,946

Location: Mineola, TX 75773

Average time on market: 28 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Onyx Black Description: Used 2014 GMC Sierra 1500 SLE Crew Cab 4WD for sale - $23,995, 94,946 miles with Bluetooth, Preferred Package, Convenience Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2019/10/14/22/08/2019_kia_soul-pic-6084996217588311379-152x114.jpeg

2019 Kia Soul Base FWD Used Cars in Mineola, TX 75773

Fair Deal

Price: $14,995

Mileage: 14,411

Location: Mineola, TX 75773

Average time on market: 24 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Shadow Black Description: Used 2019 Kia Soul Base FWD for sale - $14,995, 14,411 miles with Bluetooth
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/12/11/22/16/2018_chrysler_pacifica-pic-4887103905299482897-152x114.jpeg

2018 Chrysler Pacifica Touring FWD Used Cars in Mineola, TX 75773

Fair Deal

Price: $23,995

Mileage: 18,180

Location: Mineola, TX 75773

Certified Pre-Owned: No Transmission: 9-Speed Automatic Color: Bright White Clearcoat Description: Used 2018 Chrysler Pacifica Touring FWD for sale - $23,995, 18,180 miles with Bluetooth
https://static.cargurus.com/images/forsale/2019/08/14/22/28/2015_kia_soul-pic-1998701520786628072-152x114.jpeg

2015 Kia Soul + Used Cars in Mineola, TX 75773

Fair Deal

Price: $10,995

Mileage: 62,764

Location: Mineola, TX 75773

Average time on market: 29 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Clear White Description: Used 2015 Kia Soul + for sale - $10,995, 62,764 miles with Bluetooth
https://static.cargurus.com/images/forsale/2019/08/06/22/51/2018_ram_1500-pic-5576324257462638627-152x114.jpeg

2018 Ram 1500 Used Cars in Mineola, TX 75773

Fair Deal

Price: $24,995

Mileage: 11,904

Location: Mineola, TX 75773

Average time on market: 42 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 8-Speed Automatic Color: Bright White Clearcoat Description: Used 2018 Ram 1500 for sale - $24,995, 11,904 miles
Please wait ...
Please wait ...

Filter your search criteria!

A large number of listings matched your criteria. You are seeing the top 2,000 listings.

All reviewers have been verified to have contacted this dealer – Learn More
Sep 26, 2019
The salesman was snippy...definitely not buying from them! This was with Dow Autoplex. I mad a comment that I thought that it was overpriced and his response was that it sold at that price, so it wasn’t overpriced.
Aug 2, 2019
Even though I couldn't make the test drive the guy I can't remember his name but he was very understanding about everything.
Jul 3, 2019
jrobwooden
Sent form emails. Ignored my email replies and voicemails.
Jun 18, 2019
GuruV2N63
The customer service was great but the van looked good on the outside but the inside was terrible dirty smelled like old water the carpet was bad
Feb 26, 2019
What was a very complicated situation, then became the best choice I've ever made. Danny, Zack, Ray and owner's all took lots of time and effort to make sure everything came together like a puzzle. I couldn't be any happier with the results and will travel across the country again to buy here.
Jan 20, 2019
CharChar1947
Good response. Very helpful.
Jan 18, 2019
Ted and Ray were very helpful and professional. There was no pressure, just friendly and courteous replies to my questions and concerns. We bought the car on the spot and I would definitely do business with them again.
Jan 4, 2019
Still in the process, but so far, so good! Really happy with Dow Auto customer service, the car, the price, etc.!
1 people found this review helpful.
Nov 11, 2018
GuruXWZPC
Just asked for pictures and got nothing but sarcasm in return. ☹️ won’t be going there for a vehicle.
1 people found this review helpful.
Oct 14, 2018
Excellent service! Highly recommend this dealership
Oct 10, 2018
Great customer service, I did end up purchasing a vehicle from this dealership.
Aug 24, 2018
Skb8590
Bought the vehicle because it's what we wanted but I will never do business with these people again. Told me they would take my trade but then backed out of the deal. Very rude and impersonal employees
Aug 15, 2018
Followed up with me and very helpful.
Jul 9, 2018
I didnt get a car but they were very helpful and nice..When im ready to buy i will be going here..
Apr 16, 2018
The group at Dow were all very helpful and easy to work with. I would do business with them again. Very professional and made us feel welcome.
1 people found this review helpful.
Feb 9, 2018
Crussier AllGood
Response was good
Dec 30, 2017
afears
I didn’t end up purchasing the vehicle but the salesman was really nice, waited for me after hours. I will deal with them again in the future.
1 people found this review helpful.
Dec 16, 2017
Responded promptly, provided information requested.
Response from current dealership:
Thanks for the positive review, Rolland!
Dec 14, 2017
Terrible customer service and run business. Called first thing Monday about buying a truck and got nothing but the run around the entire time. I probably called 15 times about the truck and received not one call back for 3 straight days. Every time I call and it's a different down payment amount and the person I talked to before is gone. After all of that the guy tells me somebody is coming to buy the truck that day when I was willing to buy the truck days ahead. Probably a good thing I didn't do business with such a poorly run company.
6 people found this review helpful.
Read 15 old reviews
Oct 10, 2017
They were great.
1 people found this review helpful.
Jul 15, 2017
Set up an appointment to see a car on Saturday 7/15/17 with a guy named Taylor. Drove about a hour from Henderson,Tx to Mineola,Tx only to find out that the car I set the appointment for was sold the day before...
10 people found this review helpful.
Jun 3, 2017
Toni_martin
Great!
May 7, 2017
Dealer had the car grossly overpriced. I wanted to keep the business in TX but went all the way to FL to get a significantly better deal. I was also told that if I didn't make a deal that day, that the owner was pulling it off the market and going out of the country. Shockingly the vehicle still hasn't sold. I purchased a Z06 that was a year newer, with similar options, for $8k less than what they were fixed on theirs at.
10 people found this review helpful.
Response from current dealership:
We are very sorry that you were unhappy with your experience with us, Dennis. Customer service is always our top priority at Dow Autoplex, so we apologize that you didn’t feel your expectations were met. Please contact Ted Ackley at (903)569-7515 and we can further address your complaints.
Mar 16, 2017
Emailed back in forth with a sales manager and was asked to make offer due to price being high. Made offer. NO reply! Few days later internet sales emailed, sent email back and here with no reply. Wish they would have worked on price. Would have bought vehicle. So as of now still looking for daughter her first vehicle!!!
6 people found this review helpful.
Mar 13, 2017
Great experience. They did everything possible to accommodate me. Thank you Dow Autoplex and Mile Simms!
Mar 7, 2017
Took forever to get a response! When I did get a response it was (just a min!!) I didn't feel as though I was treated fairly! I found the exact car i was looking for elsewhere!!
5 people found this review helpful.
Dec 6, 2016
Great
1 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Thanks, Clark! We are happy to have provided you with a great experience. Thanks for choosing Dow Autoplex and we hope to work with you again!
Oct 26, 2016
He was very helful answwred all my quetuons quickly and all and all made me want to by this truck even faster. great experience
1 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Thanks for your wonderful feedback, Joe! We are so happy that our team could answer all your questions and get you in your new truck even faster! We really appreciate your business and hope you'll think of us for any of your vehicle needs!
May 3, 2016
Dealer contacted me right away. Very friendly
1 people found this review helpful.
Mar 23, 2016
great!
Aug 2, 2015
Bought a dodge truck fr Dow I like the fact that they didn't try to get me to buy a truck that was more than I wanted to pay for ! PSonny Luce is a great salesman & Ted Ackley was verry helpful ! The interest rate was a littleore than I wanted to pay! But I'm happy with the truck! Thanks Dow ! Tracy
1 people found this review helpful.
Apr 2, 2014
was contacted unit already sold
May 1, 2013
Rude
Apr 7, 2013
they were prompt in responding to my email

Other Nearby Dealers

Orr Cadillac GMC - 234 listings
400 N Spur 63 Longview, TX 75601
3 reviews
Hall Chevrolet Buick GMC - 105 listings
385 W Dallas St Canton, TX 75103
1 review
Sisk Motors Inc. - 84 listings
2739 W Ferguson Rd Mt Pleasant, TX 75455
2 reviews
McKaig Chevrolet Buick - 6 listings
1110 E Broadway Ave. Gladewater, TX 75647
1 review
Peters Chevrolet
4181 Hwy 259 N Longview, TX 75605
1 review
Sandlin Motors Incorporated - 123 listings
204 E 16th St Mount Pleasant, TX 75455
20 reviews
Patterson Kilgore - 202 listings
1611 US Highway 259 N Kilgore, TX 75662
7 reviews
Jay Hodge Chevrolet - 187 listings
478 Wildcat Way Sulphur Springs, TX 75482
6 reviews
Wylie Musser Chevrolet Cadillac - 167 listings
1212 W Moore Ave Terrell, TX 75160
12 reviews
Wagner Cadillac Company, Ltd. - 202 listings
4100 S Broadway Tyler, TX 75701
31 reviews
Wills Point Chevrolet - 106 listings
620 Houston St Wills Point, TX 75169
7 reviews
Gabriel Jordan Buick GMC - 138 listings
1500 Us Highway 259 Kilgore, TX 75662
15 reviews
Hall Buick GMC - 225 listings
3010 S Southwest Loop 323 Tyler, TX 75701
19 reviews
Faulkner Chevrolet - 66 listings
307 S Greer Blvd Pittsburg, TX 75686
13 reviews
Commerce Chevrolet Buick - 184 listings
1621 Highway 50 Commerce, TX 75428
22 reviews

Popular Used Cars

Used Ford F-150
3,771 Great Deals out of 238,687 listings starting at $199
Used Ford F-250 Super Duty
727 Great Deals out of 45,208 listings starting at $1,250
Used Chevrolet Silverado 1500
3,161 Great Deals out of 176,051 listings starting at $700
Used Chevrolet Silverado 2500HD
570 Great Deals out of 35,472 listings starting at $2,000
Used Ram 1500
2,078 Great Deals out of 155,950 listings starting at $3,595
Used Ram 2500
448 Great Deals out of 40,513 listings starting at $5,000
Used Toyota RAV4
1,306 Great Deals out of 71,241 listings starting at $1,595
Used Nissan Rogue
1,375 Great Deals out of 78,271 listings starting at $1,500
Used Toyota Camry
1,170 Great Deals out of 72,258 listings starting at $1,395
Used Honda CR-V
1,316 Great Deals out of 97,096 listings starting at $1,488
Used Honda Civic
767 Great Deals out of 59,217 listings starting at $850
Used Toyota Corolla
1,117 Great Deals out of 65,037 listings starting at $800
Used Honda Accord
1,055 Great Deals out of 70,159 listings starting at $1,000
Used Ford Escape
1,840 Great Deals out of 80,875 listings starting at $900
Used Chevrolet Equinox
1,607 Great Deals out of 98,082 listings starting at $1,500