Columbine Ford

Internet Approved, Blue Oval Certified, Quality Checked

2728 Railroad Avenue
Rifle, CO 81650

Sales: (970) 785-8315

Service: (970) 625-1680

Today 8:30 AM - 6:00 PM
(Closed Now)
Show business hours
to
to

Filter Results

listing

Price

- Loading...

Mileage

- Loading...

Nationwide Shipping

(clear)

Make/Model/Trim

Loading...
Show all trims ↓ Show fewer trims ↑

Days on Market

- Loading...

Recent Listings

Vehicle History

Vehicle history data provided by Experian AutoCheck. This data, and any reliance on it, is subject to the AutoCheck Terms and Conditions and the CarGurus Terms of Use
Hide vehicles with:

Photos

Fuel Economy

- Loading...
()

Price Drops

Text Search


First Previous
Loading...
Next
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/05/15/23/48/2016_buick_lacrosse-pic-1451074993403479764-152x114.jpeg

2016 Buick LaCrosse Leather AWD Used Cars in Rifle, CO 81650

Great Deal
$3,214 BELOW
CarGurus IMV of $25,214

Price: $22,000

Mileage: 11,797

Location: Rifle, CO 81650

Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: White Frost Tricoat Description: Used 2016 Buick LaCrosse Leather AWD for sale - $22,000, 11,797 miles with Bluetooth, Leather Seats, Sunroof/Moonroof, Driver Confidence Package, Luxury Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/05/06/04/56/2017_gmc_sierra_2500hd-pic-5656875208839229273-152x114.jpeg

2017 GMC Sierra 2500HD SLE Double Cab SB 4WD Used Cars in Rifle, CO 81650

Good Deal
$6,084 BELOW
CarGurus IMV of $45,079

Price: $38,995

Mileage: 3,735

Location: Rifle, CO 81650

Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Summit White Description: Used 2017 GMC Sierra 2500HD SLE Double Cab SB 4WD for sale - $38,995, 3,735 miles with Bluetooth, Suspension Package, Power Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/06/27/00/47/2018_ram_1500-pic-4083341626326932781-152x114.jpeg

2018 Ram 1500 Rebel Crew Cab 4WD Used Cars in Rifle, CO 81650

Good Deal
$4,843 BELOW
CarGurus IMV of $47,843

Price: $43,000

Mileage: 6,436

Location: Rifle, CO 81650

Certified Pre-Owned: No Transmission: 8-Speed Automatic Color: Brilliant Black Crystal Pearlcoat Description: Used 2018 Ram 1500 Rebel Crew Cab 4WD for sale - $43,000, 6,436 miles with Navigation System, Bluetooth, Sunroof/Moonroof
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/05/14/17/02/2014_ford_explorer-pic-6663825715084895243-152x114.jpeg

2014 Ford Explorer XLT 4WD Used Cars in Rifle, CO 81650

Good Deal
$1,766 BELOW
CarGurus IMV of $20,225

Price: $18,459

Mileage: 78,420

Location: Rifle, CO 81650

Average time on market: 41 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Black Description: Used 2014 Ford Explorer XLT 4WD for sale - $18,459, 78,420 miles with Bluetooth
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/07/14/23/59/2015_dodge_durango-pic-2126232159219328910-152x114.jpeg

2015 Dodge Durango Limited AWD Used Cars in Rifle, CO 81650

Good Deal
$1,528 BELOW
CarGurus IMV of $28,067

Price: $26,539

Mileage: 42,947

Location: Rifle, CO 81650

Average time on market: 32 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 8-Speed Automatic Color: Bright White Clearcoat Description: Used 2015 Dodge Durango Limited AWD for sale - $26,539, 42,947 miles with Bluetooth, Leather Seats
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/06/14/01/59/2016_ram_1500-pic-3982458458989783633-152x114.jpeg

2016 Ram 1500 Laramie Crew Cab 4WD Used Cars in Rifle, CO 81650

Good Deal
$2,036 BELOW
CarGurus IMV of $38,036

Price: $36,000

Mileage: 26,033

Location: Rifle, CO 81650

Average time on market: 41 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 8-Speed Automatic Color: Bright Silver Metallic Clearcoat Description: Used 2016 Ram 1500 Laramie Crew Cab 4WD for sale - $36,000, 26,033 miles with Bluetooth, Leather Seats, Remote Start
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/05/25/01/17/2014_chevrolet_malibu-pic-4537968465482198586-152x114.jpeg

2014 Chevrolet Malibu LTZ 1LZ FWD Used Cars in Rifle, CO 81650

Good Deal
$1,248 BELOW
CarGurus IMV of $10,248

Price: $9,000

Mileage: 124,644

Location: Rifle, CO 81650

Average time on market: 28 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Silver Ice Metallic Description: Used 2014 Chevrolet Malibu LTZ 1LZ FWD for sale - $9,000, 124,644 miles with Bluetooth, Leather Seats
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/06/04/00/01/2017_gmc_terrain-pic-4169932821794992634-152x114.jpeg

2017 GMC Terrain SLT1 AWD Used Cars in Rifle, CO 81650

Good Deal
$1,275 BELOW
CarGurus IMV of $25,991

Price: $24,716

Mileage: 31,167

Location: Rifle, CO 81650

Average time on market: 84 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Quicksilver Metallic Description: Used 2017 GMC Terrain SLT1 AWD for sale - $24,716, 31,167 miles with Bluetooth, Leather Seats
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/07/07/00/22/2003_audi_rs_6-pic-7834463833030812318-152x114.jpeg

2003 Audi RS 6 quattro AWD Used Cars in Rifle, CO 81650

Good Deal
$2,822 BELOW
CarGurus IMV of $17,322

Price: $14,500

Mileage: 98,820

Location: Rifle, CO 81650

Certified Pre-Owned: No Transmission: 5-Speed Automatic Description: Used 2003 Audi RS 6 quattro AWD for sale - $14,500, 98,820 miles with Leather Seats
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/06/29/23/16/2017_ford_expedition-pic-8579811155420499698-152x114.jpeg

2017 Ford Expedition EL XLT 4WD Used Cars in Rifle, CO 81650

Good Deal
$1,643 BELOW
CarGurus IMV of $33,313

Price: $31,670

Mileage: 41,598

Location: Rifle, CO 81650

Average time on market: 38 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Black Description: Used 2017 Ford Expedition EL XLT 4WD for sale - $31,670, 41,598 miles
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/07/11/01/41/2011_chevrolet_silverado_2500hd-pic-2073740650034426066-152x114.jpeg

2011 Chevrolet Silverado 2500HD LT Extended Cab 4WD Used Cars in Rifle, CO 81650

Good Deal
$1,718 BELOW
CarGurus IMV of $18,404

Price: $16,686

Mileage: 135,056

Location: Rifle, CO 81650

Average time on market: 18 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Summit White Description: Used 2011 Chevrolet Silverado 2500HD LT Extended Cab 4WD for sale - $16,686, 135,056 miles with Skid Plate Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/06/23/00/44/2008_jeep_grand_cherokee-pic-2678359856056936767-152x114.jpeg

2008 Jeep Grand Cherokee Laredo 4WD Used Cars in Rifle, CO 81650

Good Deal
$896 BELOW
CarGurus IMV of $7,342

Price: $6,446

Mileage: 173,777

Location: Rifle, CO 81650

Average time on market: 20 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 5-Speed Automatic Color: Brilliant Black Crystal Pearlcoat Description: Used 2008 Jeep Grand Cherokee Laredo 4WD for sale - $6,446, 173,777 miles with Sunroof/Moonroof, Quick Order Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/07/11/01/41/2017_ford_f-250_super_duty-pic-8670687057531698779-152x114.jpeg

2017 Ford F-250 Super Duty Used Cars in Rifle, CO 81650

Good Deal
$3,209 BELOW
CarGurus IMV of $52,209

Price: $49,000

Mileage: 5,702

Location: Rifle, CO 81650

Average time on market: 30 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Silver Description: Used 2017 Ford F-250 Super Duty for sale - $49,000, 5,702 miles with Power Package, Off Road Package, Premium Package, 5th Wheel, Chrome Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/07/05/00/53/2004_toyota_4runner-pic-3997824153394039991-152x114.jpeg

2004 Toyota 4Runner SR5 4WD Used Cars in Rifle, CO 81650

Good Deal
$1,085 BELOW
CarGurus IMV of $8,675

Price: $7,590

Mileage: 194,293

Location: Rifle, CO 81650

Average time on market: 14 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 5-Speed Automatic Description: Used 2004 Toyota 4Runner SR5 4WD for sale - $7,590, 194,293 miles
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/06/04/00/01/2017_ford_f-250_super_duty-pic-8272542509330898960-152x114.jpeg

2017 Ford F-250 Super Duty Used Cars in Rifle, CO 81650

Fair Deal
$2,916 BELOW
CarGurus IMV of $45,739

Price: $42,823

Mileage: 25,325

Location: Rifle, CO 81650

Average time on market: 30 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Silver Description: Used 2017 Ford F-250 Super Duty for sale - $42,823, 25,325 miles
Please wait ...
All Listings
Please wait ...
Sponsored Listing
First Previous
Page # of #
Next

Filter your search criteria!

A large number of listings matched your criteria. You are seeing the top 2,000 listings.

All reviewers have been verified to have contacted this dealer – Learn More
May 6, 2018
Didnt want to budge on the price. And had hidden fees that you dont see untill you do a contract and read the small print
1 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Joseph, thanks for the feedback.  I’m sorry about your experience and would like to learn more about what happened.  Please call me directly at 970-440-2041 at your earliest convenience.  Thanks, Justin Adis, GM
Feb 15, 2018
ktmducati
Strange experience, not bad but when I called they already were asking more for the car than the previous day.....
1 people found this review helpful.
Feb 5, 2018
I purchased my vehicle through Columbine Ford. Kenn was our salesmen and he was AWESOME! We didn't have a sitter and so we had to take our two kids. We were there for 3 hours making the deal and he was so accommodating and patient. My kids left there smiling and happy just as we did. Had a little hiccup with some of the paperwork that I was unhappy with and for the most part the dealership was accommodating.
1 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Good Morning,
We apologize for the misunderstanding. Your circumstance is very unique because of your credit union. When  GAP is purchased as part of a auto loan and you are not getting in through your insurance company it needs to show on the actual contract and be put in place at the time of sale. Your credit union has a policy to add it to the back end of your loan. That is not standard procedure for any of our other lenders. The information that was given to you was not meant to be deceiving. We actually put the protection in place for less than Allstate charged us. Our only intention wa
 More ...
Nov 29, 2017
Jose Gomez from Columbine Ford was a delight to work with. The truck was even better than the description on CarGurus and we bought it on the spot. My only disappointment was in the shipping and handling fees tacked on to the price. Although there is a notice prominently displayed regarding these charges, I've always thought it would be beneficial for the purchaser if those prices were included in the posted cost of the vehicle.
Response from current dealership:
Thank you for taking the time to leave a review for Jose, and thank you for your feedback regarding the dealer and handling fees. Please let us know if you have any questions or concerns. Your friends at Columbine Ford
Oct 25, 2017
GuruZDHR5
bought the car. They even delivered it the next day...Good experience.
1 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Thank you for the awesome review! Please let us know if you have any questions. Your friends at Columbine Ford
Oct 24, 2017
CudaCobra
5
Quick and honest response!
1 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Thank you for the review. Your friends at Columbine Ford
Aug 7, 2017
We actually ended up purchasing a different vehicle from these guys! But our experience was amazingly easy! Great customer service! Our salesman and finance guy were both great! Highly recommend!
1 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Thank you for the great review! We hope you're enjoying your vehicle! Your friends at Columbine Ford
Mar 8, 2017
Quick to respond! Very nice to deal with!
1 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Thank you for taking the time to leave us a fantastic review! Your friends at Columbine Ford
Feb 23, 2017
Could have had better communication, but other than that I am extremely happy with my new car.
1 people found this review helpful.
Jan 30, 2017
Very nice
1 people found this review helpful.
Jan 29, 2017
Omni_973
Was actively working with the Internet sales manager. Exchanged several emails and phone calls confirming what I was looking for. Abruptly she said our budget of 26K wasn't enough and that they weren't going to work with us. Bizarre and unprofessional. Would never work with them again. Ended up buying a truck from another dealer and having an awesome experience.
1 people found this review helpful.
Response from current dealership:
Thanks for your feedback.  I'd like to learn more about your experience; please call me directly at 970-440-2041.  Thank you, Justin Adis, General Manager
Read 14 old reviews
Dec 31, 2015
Was pretty good, salesman was freindly and helpful and shop/lot man was as well. They helped me get my truck bed toolbox out which was a chore because it was frozen down. Price always could be lower, but they did negotiate "some". overall I am happy, ..I did have to get all the Ford logos off my Chevy fast though! Ha..I am a Chevy guy.
Nov 20, 2015
Jeremy was there the minute I inquired about this car. He was very friendly and was willing to work with me.I was just too far away to take a chance at this.-----John
Nov 12, 2015
We couldn't come together on the price but I have no complaints. They responded promptly and were polite.
Nov 5, 2015
Super happy with my experience! Brandun (our sales person) was so accomodating. We live in a remote area of the Western Slope, and Brandun arranged to bring the car to me to test drive! We loved it and bought it! I would highly recommend Columbine Ford in Rifle no matter where you live. They made car buying a smooth experience.
May 27, 2015
Sales manager and salesman completely misrepresented the vehicle. Sold as perfect condition, delivered with twisted and bent rear bumper and hail damage to hood and roof.
Response from current dealership:
We are very sorry that you had a poor experience with Columbine Ford. We did our best to properly represent the vehicle you wanted and we are sorry there were flaws that you were not aware of. We sell vehicles to almost every state and we have had almost no problems with this process. We did spend a lot of time and money to deliver the vehicle to you in Montana and when we were made aware of the dented bumper, we agreed to pay to replace it for you. We did our best. Mistakes happen but we never intended to defraud you. It would be senseless for us to drive to Montana with an extra driver to de
 More ...
Apr 25, 2015
Entire staff was a pleasure to deal with. It was a painless, quick process to acquire our new car.
Apr 10, 2015
I did not buy the Toyota I ended up with a 2014 escape and very happy
Jan 17, 2015
gil2204
I worked with Jeremy Salazar and he was great!! No pressure to get into a vehicle as it took me 6 months to make the purchase. He helped me find a vehicle to fit my budget and was very friendly and professional. He was honest and didn't try to feed me BS from the spoon and was straight forward I would def work with him in the future ! Curtis was also helpful and helped get me approved and I even got a 3 year warranty for only a couple extra dollars a month which is well worth the piece of mind
Dec 23, 2014
Prompt response, honest with integrity. Also, great follow-up! Our contact was Ravi Dukes.
Oct 21, 2014
Absolutely amazing service and standards from this dealer! Jeremy Salazar helped me get into the car I wanted without settling for second best, and had me smiling so much after everything was done my cheeks actually hurt the next day!
Apr 18, 2014
Brandon was super helpful!! Thanks
Nov 11, 2013
Jake went the extra mile!
Apr 17, 2013
great, was very helpful
Dec 6, 2011
The staff was fantastic, very polite and knowledgable. My best car buying experience ever!

Other Nearby Dealers

Berthod Motors Buick GMC
2914 Grand Ave Glenwood Springs, CO 81601
6 reviews
Land Rover Roaring Fork - 139 listings
52876 Two Rivers Plaza Rd Glenwood Springs, CO 81601
13 reviews
Berthod Motors Chrysler Dodge Jeep Ram - 170 listings
400 27th St Glenwood Springs, CO 81601
3 reviews
Glenwood Springs Subaru - 116 listings
175 Storm King Rd Glenwood Springs, CO 81601
3 reviews
Bighorn Toyota Incorporated - 235 listings
130 Center Dr Glenwood Springs, CO 81601
8 reviews
Glenwood Springs Volkswagen Audi - 136 listings
100 Riverine Rd Glenwood Springs, CO 81601
11 reviews
Phil Long Honda of Glenwood Springs - 119 listings
51429 Highway 6 Glenwood Springs, CO 81601
7 reviews
Glenwood Springs Ford - 163 listings
55 Storm King Rd Glenwood Springs, CO 81601
18 reviews
Glenwood Springs Volkswagen
100 Riverine Rd Glenwood Springs, CO 81601
2 reviews
Mountain Chevrolet
51359 Hwy 6 Glenwood Springs, CO 81601
8 reviews
Northwest Auto Sales & Service - 28 listings
485 E Market St Meeker, CO 81641
Audi Glenwood Springs
100 Riverine Road Glenwood Springs, CO 81601
Motoplex
3674 G Road Palisade, CO 81526
The Colorado Car Company
428 Airpark Dr Gypsum, CO 81637

Popular Used Cars

Used Ford F-150
2,235 Great Deals out of 189,904 listings starting at $1,200
Used Ford F-250 Super Duty
442 Great Deals out of 36,543 listings starting at $1,999
Used Chevrolet Silverado 1500
1,825 Great Deals out of 156,566 listings starting at $1,995
Used Chevrolet Silverado 2500HD
321 Great Deals out of 28,797 listings starting at $2,795
Used Ram 1500
982 Great Deals out of 128,409 listings starting at $5,695
Used Ram 2500
220 Great Deals out of 31,266 listings starting at $6,500
Used Toyota RAV4
627 Great Deals out of 72,389 listings starting at $1,495
Used Nissan Rogue
623 Great Deals out of 73,733 listings starting at $3,350
Used Toyota Camry
942 Great Deals out of 71,063 listings starting at $1,137
Used Honda CR-V
888 Great Deals out of 73,458 listings starting at $900
Used Honda Civic
498 Great Deals out of 41,042 listings starting at $995
Used Toyota Corolla
697 Great Deals out of 61,562 listings starting at $1,499
Used Honda Accord
711 Great Deals out of 99,463 listings starting at $1,225
Used Ford Escape
1,248 Great Deals out of 99,442 listings starting at $1,000
Used Chevrolet Equinox
1,402 Great Deals out of 90,227 listings starting at $1,000