New 2016 / 2017 Ford Flex For Sale Near Richmond, VA

Front-quarter view.

Filter Results

listings
2013 Ford Flex Limited AWD w/ Ecoboost Review
by Aba1978

Great family car

As a family man, this is my favorite car yet. The second row seat is truly vast. The back seat is more than useable while not on par with the larger suburban/expedition class of SUV. Braking is a little vague. I'd like it to be a little more assertive. The turbo ecoboost certainly delivers the power! That's the most impressive feature of this car. ...

This model has incentives available - save $3,000 in cash back!  View Incentives

Please wait. Contacting seller...

Don't see what you're looking for?

Order a customized vehicle from a dealer near you!

Dealership to contact:
Hi, my name is and I'm interested in a new Ford Flex. I'm in the area. You can reach me by email at or phone at .
Thank you! (personalize message)

By submitting this form, I confirm that I have read and agree to CarGurus' Terms and Conditions of Use and Privacy Policy, and consent to being contacted by the seller of this car using any of the contact information I provided, including via an automatic dialing-announcing device at the number I provided. This consent isn't required as a condition to purchase services or products.

New Ford Flex at Sheehy Ford Lincoln of Richmond

9Exact Matches
Price Range Unknown

Sheehy Ford Lincoln of Richmond

Richmond, VA (9 miles)
8 reviews

Latest Sheehy Ford Lincoln of Richmond User Review

Feb 19, 2017
Good
Is this review helpful? Yes | No

Top New Ford Flex Matchesfrom Sheehy Ford Lincoln of Richmond

https://static1.cargurus.com/gfx/cg/noImageAvailable_150x113.png

2016 Ford Flex SEL Used Cars in Richmond, VA 23235

Price: Negotiable

Location: Richmond, VA 23235

Average time on market: 70 days Transmission: 6-Speed Automatic Color: Ingot Silver Metallic Description: New 2016 Ford Flex SEL for sale
https://static1.cargurus.com/gfx/cg/noImageAvailable_150x113.png

2016 Ford Flex SE Used Cars in Richmond, VA 23235

Price: Negotiable

Location: Richmond, VA 23235

Average time on market: 69 days Transmission: 6-Speed Automatic Color: Oxford White Description: New 2016 Ford Flex SE for sale
https://static1.cargurus.com/gfx/cg/noImageAvailable_150x113.png

2016 Ford Flex SE Used Cars in Richmond, VA 23235

Price: Negotiable

Location: Richmond, VA 23235

Average time on market: 69 days Transmission: 6-Speed Automatic Color: Magnetic Metallic Description: New 2016 Ford Flex SE for sale

New Ford Flex at Haley Ford

3Exact Matches
Price Range $30,680 - $33,790

Haley Ford

Richmond, VA (11 miles)
5 reviews

Latest Haley Ford User Review

Oct 28, 2016
Probably the most pleasant experience I have ever had buying a vehicle.
Is this review helpful? Yes | No

Top New Ford Flex Matchesfrom Haley Ford

https://static.cargurus.com/images/forsale/2017/02/17/23/10/2016_ford_flex-pic-8520642616153824677-152x114.jpeg

2016 Ford Flex SE Used Cars in Richmond, VA 23237

Price: $30,680

Location: Richmond, VA 23237

Average time on market: 69 days Transmission: 6-Speed Automatic Color: Oxford White Description: New 2016 Ford Flex SE for sale - $30,680 with Bluetooth
https://static.cargurus.com/images/forsale/2017/01/22/23/11/2016_ford_flex-pic-70492439754602694-152x114.jpeg

2016 Ford Flex SE Used Cars in Richmond, VA 23237

Price: $30,690

Location: Richmond, VA 23237

Average time on market: 69 days Transmission: 6-Speed Automatic Color: Magnetic Metallic Description: New 2016 Ford Flex SE for sale - $30,690 with Bluetooth
https://static.cargurus.com/images/forsale/2017/02/18/23/15/2016_ford_flex-pic-2211274897557616784-152x114.jpeg

2016 Ford Flex SEL Used Cars in Richmond, VA 23237

Price: $33,790

Location: Richmond, VA 23237

Average time on market: 70 days Transmission: 6-Speed Automatic Color: White Platinum Metallic Tri-coat Description: New 2016 Ford Flex SEL for sale - $33,790 with Bluetooth

New Ford Flex at Richmond Ford West

3Exact Matches
Price Range $28,271 - $35,845

Richmond Ford West

Glen Allen, VA (11 miles)
11 reviews

Latest Richmond Ford West User Review

Jan 16, 2017
I called ahead and made an appointment to see the car. They confirmed the appointment and said the car would be ready. When I got there, they told me the car was at the other location. I was upset, but they assured me that they would have the car there in 30 minutes. 30 minutes later they told me the car was spoken for. I left the dealership very upset and gave the manager a piece of my mind. By the time I got home they contacted me and said they felt terrible, and was able to get the car from their other location. The salesman drove it to my house, and we did the deal. I don't know for sure what happened, but I do know that they went above and beyond to make it right.
Is this review helpful? Yes | No

Response from Richmond Ford West:

Troy, we're so sorry for the initial mixup. Thank you for your patience and understanding through that confusion. Enjoy your vehicle and don't hesitate to let us know if there's anything else we can do!

Top New Ford Flex Matchesfrom Richmond Ford West

https://static1.cargurus.com/gfx/cg/noImageAvailable_150x113.png

2017 Ford Flex SE Used Cars in Glen Allen, VA 23060

Price: $28,271

Location: Glen Allen, VA 23060

Transmission: 6-Speed Automatic Color: Blue Jeans Metallic Description: New 2017 Ford Flex SE for sale - $28,271 with Alloy Wheels
https://static1.cargurus.com/gfx/cg/noImageAvailable_150x113.png

2017 Ford Flex SEL Used Cars in Glen Allen, VA 23060

Price: $35,845

Location: Glen Allen, VA 23060

Average time on market: 23 days Transmission: 6-Speed Automatic Color: Ruby Red Metallic Tinted Clearcoat Description: New 2017 Ford Flex SEL for sale - $35,845 with Navigation System, Leather Seats, Aluminum Wheels
https://d3h904sbkuk881.cloudfront.net/c0/32/c1/38-06d8-4d7c-8e32-86bbce791544/image-1.jpg

2017 Ford Flex SE Used Cars in Glen Allen, VA 23060

Price: Negotiable

Location: Glen Allen, VA 23060

Transmission: 6-Speed Automatic Color: Magnetic Metallic Description: New 2017 Ford Flex SE for sale with Alloy Wheels

New Ford Flex at Sheehy Ford of Ashland

3Exact Matches
Price Range $25,190 - $47,268

Sheehy Ford of Ashland

Ashland, VA (13 miles)
18 reviews

Latest Sheehy Ford of Ashland User Review

Feb 18, 2017
kpring
I am working with Scott to find a Taurus. He is very professional and knowledgeable. We have traded phone calls and text messages back and forth. I feel confident that Scott will put me in the drivers seat of the car I want. Thanks for helping me find the right car Scott!!!!
Is this review helpful? Yes | No

Top New Ford Flex Matchesfrom Sheehy Ford of Ashland

https://static.cargurus.com/images/forsale/2016/12/29/18/58/2016_ford_flex-pic-6531778542856754194-152x114.jpeg

2016 Ford Flex SE Used Cars in Ashland, VA 23005

Price: $25,190

Location: Ashland, VA 23005

Average time on market: 69 days Transmission: 6-Speed Automatic Color: Too Good To Be Blue Metallic Description: New 2016 Ford Flex SE for sale - $25,190 with Alloy Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2016/12/29/18/58/2016_ford_flex-pic-1913208406706220898-152x114.jpeg

2016 Ford Flex SE Used Cars in Ashland, VA 23005

Price: $30,235

Location: Ashland, VA 23005

Average time on market: 69 days Transmission: 6-Speed Automatic Color: Magnetic Metallic Description: New 2016 Ford Flex SE for sale - $30,235 with Aluminum Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2016/12/29/18/55/2017_ford_flex-pic-8531402270911566450-152x114.jpeg

2017 Ford Flex Limited AWD w/ Ecoboost Used Cars in Ashland, VA 23005

Price: $47,268

Location: Ashland, VA 23005

Transmission: 6-Speed Automatic Color: Ruby Red Metallic Tinted Clearcoat Description: New 2017 Ford Flex Limited AWD w/ Ecoboost for sale - $47,268 with Navigation System, Aluminum Wheels

New Ford Flex at Purvis Ford Lincoln

2Exact Matches
Price Range Unknown

Purvis Ford Lincoln

Fredericksburg, VA (51 miles)
6 reviews

Latest Purvis Ford Lincoln User Review

Jul 18, 2016
Quick response with quote.
Is this review helpful? Yes | No

Top New Ford Flex Matchesfrom Purvis Ford Lincoln

https://images.dealer.com/evox/color_0640_001/11780/11780_cc0640_001_R3.jpg

2017 Ford Flex SEL Used Cars in Fredericksburg, VA 22408

Price: Negotiable

Location: Fredericksburg, VA 22408

Average time on market: 23 days Transmission: 6-Speed Automatic Color: Ruby Red Metallic Tinted Cc Description: New 2017 Ford Flex SEL for sale
https://static.cargurus.com/images/forsale/2016/11/02/08/15/2017_ford_flex-pic-6384456763169982484-152x114.jpeg

2017 Ford Flex SE Used Cars in Fredericksburg, VA 22408

Price: Negotiable

Location: Fredericksburg, VA 22408

Transmission: 6-Speed Automatic Color: Magnetic Metallic Description: New 2017 Ford Flex SE for sale

New Ford Flex at Williamsburg Motors Inc

2Exact Matches
Price Range $40,895 - $42,985

Williamsburg Motors Inc

Williamsburg, VA (40 miles)
11 reviews

Latest Williamsburg Motors Inc User Review

Feb 16, 2017
Chevelle_695
Great
Is this review helpful? Yes | No

Top New Ford Flex Matchesfrom Williamsburg Motors Inc

https://static.cargurus.com/images/forsale/2017/01/06/17/49/2017_ford_flex-pic-2142376921092248479-152x114.jpeg

2017 Ford Flex Limited Used Cars in Williamsburg, VA 23188

Price: $40,895

Location: Williamsburg, VA 23188

Transmission: 6-Speed Automatic Overdrive Color: Ruby Red Metallic Tinted Clearcoat Description: New 2017 Ford Flex Limited for sale - $40,895 with Navigation System, Bluetooth, Aluminum Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2016/11/25/17/40/2016_ford_flex-pic-2944677257585368219-152x114.jpeg

2016 Ford Flex Limited Used Cars in Williamsburg, VA 23188

Price: $42,985

Location: Williamsburg, VA 23188

Average time on market: 74 days Transmission: 6-Speed Automatic Overdrive Color: Ingot Silver Metallic Description: New 2016 Ford Flex Limited for sale - $42,985 with Bluetooth, Leather Seats, Aluminum Wheels, Navigation System, Adaptive Cruise Control

New Ford Flex at Medlin Ford

1Exact Matches
Price Range Unknown

Medlin Ford

West Point, VA (33 miles)
3 reviews

Latest Medlin Ford User Review

Dec 24, 2016
claycm1
Quick response and sincere desire to assist. Very professional, friendly and helpful. Highly recommended.
Is this review helpful? Yes | No

Top New Ford Flex Matchesfrom Medlin Ford

https://static1.cargurus.com/gfx/cg/noImageAvailable_150x113.png

2017 Ford Flex SEL Used Cars in West Point, VA 23181

Price: Negotiable

Location: West Point, VA 23181

Average time on market: 23 days Transmission: 6-Speed Automatic Color: Burgundy Velvet Tinted Cc Description: New 2017 Ford Flex SEL for sale

New Ford Flex at Richmond Ford Lincoln

1Exact Matches
Price Range $29,935

Richmond Ford Lincoln

Richmond, VA (4 miles)
11 reviews

Latest Richmond Ford Lincoln User Review

Jan 27, 2017
Poor experience....tires were bad on used car and they expected me to pay for them. They acted like they did not know the internet pricing , trying to sell the car for $500 hirer than listing price. Becareful with purchasing from this dealership!!!!
Is this review helpful? Yes | No

Response from Richmond Ford Lincoln:

We appreciate you taking the time to provide a review on your recent visit. Your feedback has been forwarded to our team and will be used to help us improve. Please don't hesitate to contact us back if there's anything else we can do.

Top New Ford Flex Matchesfrom Richmond Ford Lincoln

https://static.cargurus.com/images/forsale/2016/12/03/11/30/2016_ford_flex-pic-8785377631141249021-152x114.jpeg

2016 Ford Flex SEL Used Cars in Richmond, VA 23230

Price: $29,935

Location: Richmond, VA 23230

Average time on market: 70 days Transmission: 6-Speed Automatic Color: Ruby Red Metallic Tinted Clearcoat Description: New 2016 Ford Flex SEL for sale - $29,935 with Aluminum Wheels

New Ford Flex at Leckner Ford

1Exact Matches
Price Range $23,785

Leckner Ford

King George, VA (47 miles)
23 reviews

Latest Leckner Ford User Review

Jan 4, 2017
Horrible customer service. Pictures online was not the car that they were selling. Drove 2+ hours only to find out the have a $999 processing fee.
3 of 6 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No

Top New Ford Flex Matchesfrom Leckner Ford

https://static.cargurus.com/images/forsale/2016/12/08/12/20/2016_ford_flex-pic-3392300006571226559-152x114.jpeg

2016 Ford Flex SE Used Cars in King George, VA 22485

Price: $23,785

Location: King George, VA 22485

Average time on market: 69 days Transmission: 6-Speed Automatic Color: Magnetic Metallic Description: New 2016 Ford Flex SE for sale - $23,785 with Aluminum Wheels

New Ford Flex at Bill Talley Ford

1Exact Matches
Price Range Unknown

Bill Talley Ford

Mechanicsville, VA (8 miles)
6 reviews

Latest Bill Talley Ford User Review

Dec 7, 2016
great
Is this review helpful? Yes | No

Top New Ford Flex Matchesfrom Bill Talley Ford

https://content.homenetiol.com/2000096/2063606/640x480/8ca2372b787046f38913ba21866935e5.jpg

2016 Ford Flex SE Used Cars in Mechanicsville, VA 23111

Price: Negotiable

Location: Mechanicsville, VA 23111

Average time on market: 69 days Transmission: 6-Speed Automatic Color: Magnetic Metallic Description: New 2016 Ford Flex SE for sale

All Flex Incentives

Incentives may vary for individual trim levels. Incentive eligibility subject to approval and dealer participation. Dealers may have already included some promotions in listing pricing. Contact dealer for details.