740 Motors

138 Highway 740 Byp E
Albemarle, NC 28001

Sales: (704) 230-0492

Today 9:00 AM - 7:00 PM
(Open Now)
Show business hours
to
to

Filter Results

listing

Price

- Loading...

Mileage

- Loading...

Nationwide Shipping

(clear)

Make/Model/Trim

Loading...
Show all trims ↓ Show fewer trims ↑

Days on Market

- Loading...

Recent Listings

Vehicle History

Vehicle history data provided by Experian AutoCheck. This data, and any reliance on it, is subject to the AutoCheck Terms and Conditions and the CarGurus Terms of Use
Hide vehicles with:

Photos

MPG

- Loading...
()

Price Drops

Text Search


First Previous
Loading...
Next
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/03/16/06/37/2014_lexus_ct_200h-pic-2590968213676794369-152x114.jpeg

2014 Lexus CT 200h FWD Used Cars in Albemarle, NC 28001

Great Deal
$2,332 BELOW
CarGurus IMV of $15,327

Price: $12,995

Mileage: 93,164

Location: Albemarle, NC 28001

Average time on market: 44 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Continuously Variable Transmission Color: Gray Description: Used 2014 Lexus CT 200h FWD for sale - $12,995, 93,164 miles with Leather Seats, Sunroof/Moonroof, Power Package, Navigation System, Bluetooth, Premium Wheels, Backup Camera, Premium Package, Comfort Package, Luxury Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/03/08/16/25/2008_audi_tt-pic-3231698071279606751-152x114.jpeg

2008 Audi TT 2.0T Coupe FWD Used Cars in Albemarle, NC 28001

Great Deal
$1,601 BELOW
CarGurus IMV of $12,596

Price: $10,995

Mileage: 73,027

Location: Albemarle, NC 28001

Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Blue Description: Used 2008 Audi TT 2.0T Coupe FWD for sale - $10,995, 73,027 miles with Leather Seats, Premium Wheels, Navigation System, Premium Package, Audio Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/04/19/06/01/2011_honda_accord_coupe-pic-2991464761698295568-152x114.jpeg

2011 Honda Accord Coupe EX-L V6 Used Cars in Albemarle, NC 28001

Good Deal
$1,199 BELOW
CarGurus IMV of $11,194

Price: $9,995

Mileage: 108,979

Location: Albemarle, NC 28001

Average time on market: 26 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 5-Speed Automatic Color: Charcoal Description: Used 2011 Honda Accord Coupe EX-L V6 for sale - $9,995, 108,979 miles with Bluetooth, Leather Seats, Sunroof/Moonroof, Premium Package, Alloy Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/04/29/00/06/2008_gmc_yukon-pic-1478603886387531965-152x114.jpeg

2008 GMC Yukon Denali AWD Used Cars in Albemarle, NC 28001

Good Deal
$1,483 BELOW
CarGurus IMV of $18,478

Price: $16,995

Mileage: 113,779

Location: Albemarle, NC 28001

Average time on market: 30 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: White Description: Used 2008 GMC Yukon Denali AWD for sale - $16,995, 113,779 miles with Bluetooth, Backup Camera, Navigation System, DVD Entertainment System
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/04/05/06/08/2008_toyota_rav4-pic-5286899156666661465-152x114.jpeg

2008 Toyota RAV4 Limited AWD Used Cars in Albemarle, NC 28001

Good Deal
$920 BELOW
CarGurus IMV of $8,915

Price: $7,995

Mileage: 144,938

Location: Albemarle, NC 28001

Average time on market: 18 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 4-Speed Automatic Color: Red Description: Used 2008 Toyota RAV4 Limited AWD for sale - $7,995, 144,938 miles with Bluetooth, Leather Seats, Sunroof/Moonroof, Aluminum Wheels, Premium Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/04/12/17/43/2009_ford_e-series_cargo-pic-8302712301066925013-152x114.jpeg

2009 Ford E-Series Cargo E-150 Used Cars in Albemarle, NC 28001

Good Deal
$1,649 BELOW
CarGurus IMV of $10,644

Price: $8,995

Mileage: 133,421

Location: Albemarle, NC 28001

Certified Pre-Owned: No Transmission: 4-Speed Automatic Color: White Description: Used 2009 Ford E-Series Cargo E-150 for sale - $8,995, 133,421 miles
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/03/26/18/13/2013_honda_cr-v-pic-4563218254468526009-152x114.jpeg

2013 Honda CR-V EX-L Used Cars in Albemarle, NC 28001

Good Deal
$869 BELOW
CarGurus IMV of $14,369

Price: $13,500

Mileage: 106,731

Location: Albemarle, NC 28001

Average time on market: 33 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 5-Speed Automatic Color: Charcoal Description: Used 2013 Honda CR-V EX-L for sale - $13,500, 106,731 miles with Bluetooth, Leather Seats, Premium Wheels, Backup Camera, Sunroof/Moonroof
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/04/21/06/21/2014_honda_accord_hybrid-pic-2762425446552082114-152x114.jpeg

2014 Honda Accord Hybrid EX-L Used Cars in Albemarle, NC 28001

Good Deal
$790 BELOW
CarGurus IMV of $14,785

Price: $13,995

Mileage: 101,126

Location: Albemarle, NC 28001

Average time on market: 24 days Certified Pre-Owned: No Transmission: Continuously Variable Transmission Color: Gray Description: Used 2014 Honda Accord Hybrid EX-L for sale - $13,995, 101,126 miles with Bluetooth, Sunroof/Moonroof, Premium Package, Alloy Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/05/02/18/04/2006_chevrolet_corvette-pic-3678977039912618306-152x114.jpeg

2006 Chevrolet Corvette Convertible RWD Used Cars in Albemarle, NC 28001

Fair Deal
$1,412 BELOW
CarGurus IMV of $19,407

Price: $17,995

Mileage: 97,959

Location: Albemarle, NC 28001

Average time on market: 35 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Black Description: Used 2006 Chevrolet Corvette Convertible RWD for sale - $17,995, 97,959 miles with Leather Seats, Premium Wheels, Navigation System, LT Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/03/14/01/47/2016_bmw_3_series-pic-659242455997611910-152x114.jpeg

2016 BMW 3 Series 320i Sedan RWD Used Cars in Albemarle, NC 28001

Fair Deal
$1,116 BELOW
CarGurus IMV of $19,111

Price: $17,995

Mileage: 45,013

Location: Albemarle, NC 28001

Average time on market: 36 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 8-Speed Automatic Color: Black Description: Used 2016 BMW 3 Series 320i Sedan RWD for sale - $17,995, 45,013 miles with Bluetooth, Leather Seats, Premium Wheels
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/05/01/17/13/2014_dodge_journey-pic-5345128885298487623-152x114.jpeg

2014 Dodge Journey SXT Used Cars in Albemarle, NC 28001

Fair Deal
$557 BELOW
CarGurus IMV of $13,552

Price: $12,995

Mileage: 50,646

Location: Albemarle, NC 28001

Average time on market: 22 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: White Description: Used 2014 Dodge Journey SXT for sale - $12,995, 50,646 miles with Bluetooth, Premium Wheels, SXT Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/03/31/12/33/2014_mini_cooper-pic-7492413085881609918-152x114.jpeg

2014 MINI Cooper S Used Cars in Albemarle, NC 28001

Fair Deal
$422 BELOW
CarGurus IMV of $14,417

Price: $13,995

Mileage: 66,632

Location: Albemarle, NC 28001

Average time on market: 48 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Manual Color: Green Description: Used 2014 MINI Cooper S for sale - $13,995, 66,632 miles with Sport Package, Bluetooth, Leather Seats, Premium Wheels, Sunroof/Moonroof, Premium Package
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/05/02/06/35/2011_bmw_3_series-pic-1840925046100768755-152x114.jpeg

2011 BMW 3 Series 328i Sedan RWD Used Cars in Albemarle, NC 28001

Fair Deal
$420 BELOW
CarGurus IMV of $11,415

Price: $10,995

Mileage: 84,657

Location: Albemarle, NC 28001

Average time on market: 32 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 6-Speed Automatic Color: Black Description: Used 2011 BMW 3 Series 328i Sedan RWD for sale - $10,995, 84,657 miles with Bluetooth, Sunroof/Moonroof
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/04/20/12/56/2012_honda_accord-pic-6981269528492256904-152x114.jpeg

2012 Honda Accord EX-L V6 Used Cars in Albemarle, NC 28001

Fair Deal
$389 BELOW
CarGurus IMV of $12,384

Price: $11,995

Mileage: 90,772

Location: Albemarle, NC 28001

Average time on market: 25 days Certified Pre-Owned: No Transmission: 5-Speed Automatic Color: Burgundy Description: Used 2012 Honda Accord EX-L V6 for sale - $11,995, 90,772 miles with Bluetooth, Sunroof/Moonroof
https://static.cargurus.com/images/forsale/2018/05/23/17/50/2007_hyundai_tiburon-pic-8752547096815615864-152x114.jpeg

2007 Hyundai Tiburon GT FWD Used Cars in Albemarle, NC 28001

Fair Deal
$324 BELOW
CarGurus IMV of $6,319

Price: $5,995

Mileage: 100,524

Location: Albemarle, NC 28001

Certified Pre-Owned: No Transmission: 4-Speed Automatic Color: Blue Description: Used 2007 Hyundai Tiburon GT FWD for sale - $5,995, 100,524 miles with Sunroof/Moonroof
Please wait ...
All Listings
Please wait ...
Sponsored Listing
First Previous
Page # of #
Next

Filter your search criteria!

A large number of listings matched your criteria. You are seeing the top 2,000 listings.

All reviewers have been verified to have contacted this dealer – Learn More
May 7, 2018
GuruD7K32
Sales responded right away. I didn't end up buy from them however, they are great, polite and welcoming. I would definitely consider them for my next car purchase.
Is this review helpful? Yes | No
Apr 11, 2018
GuruYR9HM
Pleasant experience. Nice people. Not pushy in the least.Did purchase a nice Miata.
Is this review helpful? Yes | No
Apr 8, 2018
Responded very fast to my message and was very helpful! I love my car....
Is this review helpful? Yes | No
Apr 5, 2018
JMMag
Great communication.
Is this review helpful? Yes | No
Mar 21, 2018
Osvaldo Fuentes
Quick response
Is this review helpful? Yes | No
Mar 20, 2018
Was notified by dealer
Is this review helpful? Yes | No
Feb 13, 2018
Kangoo_915
very responsive
Is this review helpful? Yes | No
Response from current dealership owner:
Thank you for taking the time to submit a review.  It is greatly appreciated!!!
Feb 6, 2018
Quick response and very professional
Is this review helpful? Yes | No
Response from current dealership owner:
Thank you for taking the time to submit a review.  We look forward to an ongoing relationship.
Jan 19, 2018
Very Honest, Lexus deal didn't go through, but they tried.
Is this review helpful? Yes | No
Response from current dealership owner:
Thank you for taking the time for the review.
Wish we could have gotten it worked out!
Jan 4, 2018
We found 740 Motors to be very friendly and cooperative.
Is this review helpful? Yes | No
Dec 10, 2017
MLaing
Excellent experience working with Ric and team. Ric was very accommodating, easy going and patient. We agreed on a price before we arrived, worked within my price range and no surprises when we got there. Once we decided on our car, we completed the transaction in 20 minutes. Good quality cars, great price, worth the drive. I would recommend this dealer and would do business with them again.
Is this review helpful? Yes | No
Response from current dealership owner:
It was awesome meeting your family and assisting you in the purchase.   We thank you so much for your business!!!
Dec 9, 2017
Great customer service, unfortunately car was sold before I made a final offer
Is this review helpful? Yes | No
Response from current dealership owner:
Philip
Keep us in mind in the future.  We always want to earn your business!!
Dec 5, 2017
cabotclev
Good dealership, friendly, knowledgeable about their cars; the owner is particular about the cars he buys at auction. I got a fair price, easy transaction.
Is this review helpful? Yes | No
Response from current dealership owner:
Thank you for taking the time to write a review!!!  Your business is very important to us!!!
Nov 20, 2017
When I inquired about the vehicle I asked about any check engine lights or any mechanical issues the dealer said there wasn’t any. I live 2 hours away I drove the vehicle home after I purchased , that next morning the engine light came on. Notified dealer and went to get diagnostic . Informed dealer of the issue he told me to come back they would fix it. Long story short I came back to dealer and went home , check engine light came back on within 30 mins. Then went back to dealer a second time wasn’t fixed . The third time dealer mechanic came to me, still wasn’t fixed . Informed dealer of issue for the fourth time dealer never responded , I took my vehicle to certified Volkswagen they gave me diagnostic for $115 . Fixed the issue for an additional $120. So overall vechicle looks great but disappointed the dealer sold me the vehicle knowing it had any issues , without informing me up front.
4 of 4 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Response from current dealership owner:
Tatyana
We apologize that your car has not been 100%.  When you were sold the car there where no known issues.  When you first called on the car having a light come on it was for a transmission issue which you brought back to us and we  fixed it immediately at no expense to you.  Yes, you did call and the light came back on and you returned and we replaced the two sensors (different issue than the first one) that the codes where showing and ran a scan on the vehicle and everything was fine, again no expense to you.  Then another code came on and we did not want you to drive back another two h
 More ...
Nov 6, 2017
I corresponded with the dealership on Friday I did not like the tone of the sales person on Friday so I waited and Contacted the dealership on Monday regarding the vehicle which the sales person send me over the wrong buyers order when I got to the bank they notice so The sales person sent over the correct buyers order I was approved Before I could get back to the dealership I got a phone call from the dealership stating that someone walked in the door with a check for that vehicle and its no longer available. 45 minutes later The sales man from Friday contacted me about the vehicle they sent me the wrong buyers order the first time and was rude Then told me I should Have bought the car and Friday.
4 of 4 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Response from current dealership owner:
You did contact us on Friday and made ridiculous offers and when we tried to get you to buy something in your price range you took that as rude.  The vehicle was available all weekend and you waited till Monday ( we had other customers looking at the same car during that time).  You reached back out to us on Monday and we kept trying to get who to send the buyers order to at your bank and you wanted it sent to you.  This takes time.  We apologize that someone else bought the car before you had a chance to get to your bank.  The customer who bought it had been here twice and drove the car.  You
 More ...
Nov 4, 2017
SLOANSTONY
5
Was contacted the next day. Vehicle was no longer available
Is this review helpful? Yes | No
Response from current dealership owner:
We apologize the vehicle had already been sold.  Thank you for taking the time to write a review on your experience.
Oct 21, 2017
Was contacted immediately. Great deal!!
Is this review helpful? Yes | No
Oct 12, 2017
Tony Ufland
Very prompt response and great experience working with Ric Morrison.
Is this review helpful? Yes | No
Sep 23, 2017
steph2sndrs
Wonderful experience. Quick response, friendly, no pressure.
Is this review helpful? Yes | No
Sep 21, 2017
Portnoy
Contacted me quickly, but car was misidentified.
1 of 1 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Response from current dealership owner:
We are not sure which car we are speaking of but greatly apologize for any inconvenience that this may have caused you.  We strive to give all the right information so customers can make great decisions.
Sep 9, 2017
They worked hard to find the right car
Is this review helpful? Yes | No
Aug 14, 2017
I love talking with them.
Is this review helpful? Yes | No
Aug 9, 2017
jlsac374
Everyone was very nice and courteous. No pressure, and very accommodating.
Is this review helpful? Yes | No
Aug 6, 2017
Guru98WPM
Contacted me quickly and provided useful information.
0 of 1 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Jul 18, 2017
Guru9CZM2
Very friendly! They treat you like a friend not a customer!
0 of 1 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Jul 6, 2017
740 Motors stayed in contact with me by texting and calling
2 of 4 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Jul 3, 2017
The dealer responded very quickly and made the experience easy and painless. I met three very nice gentleman and I'm now enjoying a very nice clean pre owned Lexus. I would use them again.
2 of 3 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Jun 16, 2017
Very helpful in this process. Very personable staff.
1 of 2 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Jun 5, 2017
Outstanding! !!!!
1 of 2 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Jun 2, 2017
KiddbiggTruck67
My experience with 740 Motors was Great. The salesman that worked with me made me feel like, this is the dealership I want to come back to. Great group of guys there at 740 Motors and well maintained vehicles.
1 of 2 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Apr 10, 2017
I purchased a black 2009 Mercedes Benz C-300 today. It was a pleasant car buying experience. Friendly and helpful sales, and service staff! Very happy with my vehicle! I would purchase from this company again.
2 of 3 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Mar 3, 2017
Jaleb111Jaleb111
They have been consistent in updating information about the car.
1 of 2 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Feb 22, 2017
Great dealer to work with. Very friendly and knowledgable. Well worth the two hour drive. Ric, who was my salesman was excellent. Great atmosphere and the car is unbelievable. Will definitely look them up again the next time I need a car.
1 of 2 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Feb 22, 2017
Great experience. Friendly and knowledgeable folks. We bought the vehicle.
0 of 1 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Jan 29, 2017
He was very nice and helpful. In the end I purchased a different car but my experience with 740 Motors was pleasant and professional.
1 of 2 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Dec 31, 2016
Anthonybeq
Great experience and found the perfect car for me! Dealer, Kris was very responsive, honest , fair and is even staying in touch on a very minor issue with windshield. Made the one hour drive from Charlotte to see the car and very pleased with the cleanliness, style, and atmosphere of the dealership...very nice inventory too. Sales process was easy as can be and felt no pressure at all.
2 of 3 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Nov 15, 2016
Nice facilities, nice car, friendly sales.
3 of 5 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Oct 25, 2016
Good communication, very helpful and finally bought the car was fast easy and no pressure
2 of 3 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Sep 4, 2016
The car was described as advertised. Better price than everyone else in the area.
3 of 5 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Aug 12, 2016
Mr. Mike and the owner had the car I was looking for and kept it for me until I was able to make it there. I really appreciate all of their work and effort.
3 of 4 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No
Aug 10, 2016
Great
2 of 4 people found this review helpful.
Is this helpful? Yes | No

Other Nearby Dealers

Morrison Motor Co. - 149 listings
1170 Old Charlotte Rd Concord, NC 28027
10 reviews
K-Town Cars Inc - 86 listings
280 S Cannon Blvd Kannapolis, NC 28083
5 reviews
AutoBarn Classic Cars - 61 listings
325 McGill Ave. Suite 500 Concord, NC 28027
3 reviews
Stanly Motors Inc. - 47 listings
250 W Main St Albemarle, NC 28001
4 reviews
Royal Auto Sales - 29 listings
415 Concord Parkway North Concord, NC 28027
2 reviews
Cable Automotive - 26 listings
1579 Concord Parkway North Concord, NC 28025
6 reviews
Hilbish Motor Co - 17 listings
2600 S Cannon Blvd Kannapolis, NC 28083
1 review
Sellurcar - 12 listings
3601 Highway 73 E Concord, NC 28025
3 reviews
TMT Auto LLC - 12 listings
7669 U.S. 52 Rockwell, NC 28138
1 review
NC Select Auto Sales LLC - 10 listings
718 N Cannon Blvd Kannapolis, NC 28083
3 reviews
Driveaway Automotive - 7 listings
3975 Us Hwy 601 S Concord, NC 28025
8 reviews
Lakeside Group Inc
734 S Main St Star, NC 27356
2 reviews
Carolina Auto Sports
829 Church Street North Concord, NC 28025
2 reviews
Troutman Motors, Inc.
1510 Concord Pkwy S Concord, NC 28027
2 reviews
Charlotte's House of Cars
2005 S Cannon Blvd Kannapolis, NC 28083
1 review

Popular Used Cars

Used Ford F-150
2,356 Great Deals out of 208,288 listings starting at $998
Used Ford F-250 Super Duty
487 Great Deals out of 40,156 listings starting at $2,700
Used Chevrolet Silverado 1500
1,788 Great Deals out of 154,391 listings starting at $1,000
Used Chevrolet Silverado 2500HD
404 Great Deals out of 30,313 listings starting at $3,000
Used Ram 1500
942 Great Deals out of 121,948 listings starting at $3,900
Used Ram 2500
217 Great Deals out of 30,975 listings starting at $6,995
Used Toyota RAV4
526 Great Deals out of 79,409 listings starting at $1,995
Used Nissan Rogue
563 Great Deals out of 77,770 listings starting at $2,000
Used Toyota Camry
759 Great Deals out of 73,416 listings starting at $1,195
Used Honda CR-V
629 Great Deals out of 77,126 listings starting at $1,192
Used Honda Civic
366 Great Deals out of 49,151 listings starting at $500
Used Toyota Corolla
623 Great Deals out of 66,697 listings starting at $900
Used Honda Accord
574 Great Deals out of 103,380 listings starting at $950
Used Ford Escape
1,022 Great Deals out of 112,116 listings starting at $1,000
Used Chevrolet Equinox
1,039 Great Deals out of 80,421 listings starting at $2,295